۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۷
انفعال سازمان هواپیمایی در قبال گران فروشی شرکت های هواپیمایی

انفعال سازمان هواپیمایی در قبال گران فروشی شرکت های هواپیمایی

سازمان هواپیمایی کشوری در قبال ادامه بی قانونی شرکت های هواپیمایی و نرم افزارهای فروش بلیت هواپیما سکوت کرده است و هیچ برخوردی با متخلفان صورت نداده است.

به گزارش بازار، پس از کش و قوس های فراوان در خصوص بهای بلیت و طی نشدن مراحل قانونی افزایش آن، دادستانی و سازمان های نظارتی از جمله سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان حمایت حقوق مصرف کننده و همچنین سازمان هواپیمایی کشوری خواستار بازگشت قیمت ها به بهمن سال گذشته شدند.

همزمان، زمانی که دادستان تهران اعلام کرد قیمت های پایه بلیت هواپیما باید به بهمن ۱۴۰۰ بازگردد، بلیت در مسیرهای پرتردد کمیاب شد.

گشتی در نرم افزارها و سایتها فروش بلیت و شرکتهای هواپیما نشان می دهد در مسیرهای پرتردد، این روزها بلیت هواپیما به سختی یافت می شود که به نظر می رسد ایرلاین ها با کاهش عرضه به دنبال ایجاد فشار برای افزایش قیمت ها هستند.

همچنین بلیت، همچنان با پیام ناموجود بودن اما قیمت های بالا و اصلاح نشده در این سایتها به نمایش گذاشته می شود که حاکی از هماهنگی شرکتها برای ایجاد فشار بر دستگاهها نظارتی و مشروعیت بخشی به گران فروشی های خود است.

پیشتر دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی اعلام کرده بود: این افزایش ها قانونی است اما به دنبال اعلام دادستانی، اعلام کرد قیمت ها به حالت قبل باز می گردد اما هنوز هیچ قیمتی اصلاح نشده و قیمتها همچنان بالاتر از نرخ های مصوب به فروش می رسد.

گفتنی است سازمان هواپیمایی کشوری که نقش حاکمیتی و نظارتی دارد و باید به اجرای قوانین بپردازد، این روزها موضع سکوت اختیار کرده است.

کد خبر: ۲۰۲٬۷۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha