۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۷
تولید دانش بنیان نیازمند سرمایه گذاری است
رئیس انجمن اقتصاد کشاورزی ایران:

تولید دانش بنیان نیازمند سرمایه گذاری است

ساری- حسینی، رئیس انجمن اقتصاد کشاورزی ایران گفت: تولید دانش بنیان نیازمند بسترسازی و زمینه سازی برای سرمایه گذاری در این حوزه است.

صفدر حسینی در گفتگو با خبرنگار بازار با اظهار این که در افق ۱۴۰۴ سهم شرکت های دانش بنیان از بودجه ۶۰۰ میلیارد تومان است، افزود: طی برنامه توسعه باید رتبه اول علمی و فناوری را کسب کنیم و با هدف هنوز فاصله داریم.

وی با عنوان این که از برنامه چهارم توسعه به بعد به اهداف اقتصادی نرسیدیم، گفت: در پنج سال گذشته میزان رشد اقتصادی کمتر از دو درصد بوده است در حالی که برای رسیدن به اهداف رشد اقتصادی باید برنامه ریزی مناسبی داشته باشیم.

وی با بیان این که تولید دانش بنیان نیازمند بسترسازی و زمینه سازی هایی است، گفت: باید با فراهم کردن بسترها زمینه را برای سرمایه گذاری در حوزه دانش بنیان فراهم کنیم.

حسینی با اظهار این چین سالانه ۱۰۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی جذب کرده است، گفت: برای رسیدن به توسعه اقتصادی باید همه بخش ها اعم از سیاسی و اجتماعی هماهنگ ومتحد باشیم.

این استاد اقتصاد کشاورزی با عنوان این که همه باید دست به دست هم دهیم تا برای کشاورزی و توسعه آن راهکارهایی ارائه دهیم، خواستار برنامه ریزی برای تحقق این هدف شد.

کد خبر: ۲۰۲٬۳۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha