۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۷
تحقق ۱۰۲ درصدی فروش اوراق مالی
نایب رئیس کمیسیون برنامه‌ و بودجه مجلس اعلام کرد

تحقق ۱۰۲ درصدی فروش اوراق مالی

زنگنه، نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: فروش اوراق اسلامی امسال تا کنون ۱۰۲ درصد محقق شده است.

به گزارش بازار، محسن زنگنه، در خصوص میزان تحقق درآمدهای پیش بینی شده لایحه بودجه سال جاری در بخش‌های فروش اوراق مالی و همچنین واگذاری سهام شرکت‌های دولتی آماری ارائه کرد.

مشروح اظهارات نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی: یکی از منابع درآمدی در لایحه بودجه بحث واگذاری اوراق مالی است. اوراق مالی هم شامل سهام شرکت‌های دولتی می‌شود و بخش عمده‌ای ازآن هم در حوزه فروش اوراق اسلامی است. فروش اوراق اسلامی در این ۹ ماه ابتدایی سال براساس گزارش کمیسیون بودجه بیش از مقدار مصوب محقق شده است.

حدود ۱۰۲ درصد تحقق داشته علاوه بر آن دو مجوز، یک ۱۵ همت به سران قوه و یک ۱۵ همت در لایحه‌ای که به مجلس ارائه کرد در ذیل وزارت نیرو مجوز گرفت و لذا عملکرد، عملکرد مطلوبی است، اما در حوزه واگذاری سهام شرکت‌های دولتی متاسفانه مانند سال‌های قبل عملکرد دولت عملکرد قابل قبولی نیست.

یعنی از حدود ۷۲ همت تقریبا میزان منابعی که برای فروش واگذاری سهام شرکت‌ها پیش بینی کرده بودیم تقریبا ۵۶ درصد آن (حدود ۳۲ همت) در ۱۰ ماهه گذشته سال جاری محقق شده است. در برخی احکام، تبصره دو هم الزاماتی را برای دولت گذاشته بودیم از جمله واگذاری شرکت‌هایی که سهم دولت در آن کمتر از ۲۰ درصد است. آن هم تقریبا هیچ تحققی نداشته و عدد آن، صفر است. یک بندی را گذاشتیم و دولت را مکلف کردیم که برخی از پروژه‌های نیمه تمام خودش را در قالب صندوق‌های تحت پروژه واگذار کند که آن هم تحققی نداشته است.

در مجموع در حوزه منابع مالی در حوزه فروش اوراق، میزان تحقق بیش از صددرصد بوده و مناسب بوده، اما در حوزه واگذاری سهام شرکت‌ها متاسفانه هنوز این ضعف را داریم و تا مقدار مطلوب فاصله داریم.

کد خبر: ۲۰۲٬۰۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha