۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۸
اطلاعات ۷۵۰ بنگاه اقتصادی استان بوشهر در سامانه جامع انبارها ثبت شد
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت بوشهر:

اطلاعات ۷۵۰ بنگاه اقتصادی استان بوشهر در سامانه جامع انبارها ثبت شد

بوشهر - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: اطلاعات ۷۵۰ بنگاه اقتصادی استان بوشهر در سامانه جامع انبارها ثبت شد.

به گزارش بازار، سید حسین حسینی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رصد کالا در زنجیره تجاری استان از طریق سامانه جامع انبارها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و در این مسیر برنامه‌های مهمی داریم.

وی با اشاره به ثبت اطلاعات شش هزار انبار در حوزه صنعت، معدن و تجارت از طریق وب سرویس و یا خود اظهاری در سامانه جامع انبارها بیان کرد: تاکنون تعداد ۷۵۰ واحد در سامانه جامع انبارها به تایید نهایی رسیده و مابقی نیز در حال بررسی و اقدام است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر ادامه داد: طرح رصد کالا در زنجیره تجاری استان در راستای جلوگیری از قاچاق کالا و ارز بمنظور شفاف و روان سازی نظام توزیع، از طریق سامانه جامع انبارها در دست اجرا است.

وی افزود: رصد و کنترل موجودی کالاهای اساسی و نظارت سیستمی برای تسهیل جلوگیری از گران فروشی، احتکار و قاچاق کالا و همچنین بهبود، تسهیل و شفاف سازی فعالیت عاملان تجاری و اعتبارسنجی و رتبه‌بندی عادلانه فعالان این حوزه از اهداف این طرح است.

حسینی خاطرنشان کرد: زنجیره تجاری شامل مراحل ورود کالا به زنجیره تجارت شامل واردات و تولید کالا و انتقال کالا در زنجیره تجاری شامل انتقال مالکیت و انتقال مکان و خروج کالا از زنجیره تجاری شامل مصرف، فروش و اسقاط کالا است.

وی بیان کرد: فعالان تجاری برحسب مورد می بایست برای انجام همه فعالیت های تجاری کالاهای مشمول در سامانه جامع تجارت ثبت نام و با ورود به سامانه شناسه کالا نسبت به ثبت شناسه کالا اقدام کنند.

کد خبر: ۲۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha