۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۹
اعتبارات ناکافی مسائل زیست محیطی در بودجه سال آتی
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس مطرح کرد

اعتبارات ناکافی مسائل زیست محیطی در بودجه سال آتی

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس گفت: حتما باید اعتبارات بیشتری برای مسائل زیست محیطی در بودجه دیده می شد البته بودجه مسائل زیست محیطی در سال آتی افزایش داشته است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمدجواد عسگری، در تشریح جلسه عصر امروز کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس گفت: مستحضرید که مسائل زیست محیطی از جمله مسائل جامعه امروز ماست.

وی تاکید کرد: نگاه ما پیرو رفع آلاینده ها، ریزگردها، آلودگی خاک و آب این است که از سازمان محیط زیست حمایت لازم مدنظر قرار گیرد در همین راستا جلسه عصر امروز کمیسیون با حضور رئیس سازمان محیط زیست و با هدف دریافت نقطه نظرات بودجه ای این سازمان برگزار شد.

عسگری با بیان اینکه سازمان محیط زیست در جریان اجرای احکام برنامه ششم توسعه ضعیف عمل کرده است، بیان کرد: حتما باید در برنامه هفتم توسعه این ضعف ها جبران شود.

وی با بیان اینکه امروز مردم از وضعیت زیست محیطی گلایه دارند، بیان کرد: ما در بودجه سال ۱۴۰۲ اختیار را به مسئولین سازمان محیط زیست واگذار کرده ایم و اعلام کردیم آمادگی داریم تا تغییرات بودجه ای آن را مدنظر قرار داده و آنها را لحاظ کنیم.

عسگری با بیان اینکه مشکلات و معضلات زیست محیطی بسیار زیاد است، تاکید کرد: حتما باید اعتبارات بیشتری برای مسائل زیست محیطی در بودجه دیده می شد البته بودجه مسائل زیست محیطی در سال آتی افزایش داشته و ما از دولت در این رابطه تشکر می کنیم اما بر این باوریم که رفع مسائل محیط زیستی کشور باید در قالب یک لایحه تدوین و به مجلس ارائه شود.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه سازمان محیط زیست باید به دنبال وصول مطالبات خود برود بیان کرد: به واقع بسیاری از دستگاه ها در راستای مسائل زیست محیطی نکات فنی لازم را رعایت نمی کنند که حتما باید خسارت کار را بپردازند لذا پرداخت این خسارت از طرف برخی از دستگاه می تواند به حوزه مسائل زیست محیطی کمک کند.

وی با بیان اینکه ما در حوزه مسائل زیست محیطی در وضعیت نگران کننده ای قرار داریم بیان کرد: عمده جنگل های زاگرس ما به دلیل ریز گردها دچار مشکل شده و شریان حیاتی کشور آسیب دیده است.

عسگری با بیان اینکه در حال حاضر کانون ریزگردها به اطراف تهران رسیده است، بیان کرد: حتما باید در این زمینه چاره اندیشی شود و حتما باید دستگاه های تحقیقاتی و پژوهشی به کمک سازمان محیط زیست بیایند.

کد خبر: ۲۰۱٬۹۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha