۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۲
زیرساخت‌های گلستان برای توسعه تجارت با اوراسیا تقویت شود
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان:

زیرساخت‌های گلستان برای توسعه تجارت با اوراسیا تقویت شود

گرگان- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: توسعه تجارت بر اوراسیا توسعه تولید، بازرگانی و اشتغال در گلستان را به همراه دارد و از اینرو باید زیرساخت‌های بالقوه استان در گمرک، لجستیک و راه‌آهن و ... در این حوزه تقویت شود.

به گزارش خبرنگار بازار، حسین طلوعیان عصر چهارشنبه در جمع فعالان اقتصادی گلستان اظهار کرد: توسعه تجارت با اتحادیه اوراسیا برای استان گلستان دارای اهمیت ویژه‌ای است چراکه توسعه تجارت با کشورهای عضو اتحادیه توسعه تولید، بازرگانی و اشتغال در استان را به همراه دارد.

وی با تأکید بر تأمین و تقویت زیرساخت‌های بالقوه گلستان در گمرک، لجستیک و راه‌آهن و ... به ابلاغ دستورالعمل‌های استانی در خصوص تمرکز بر بهره‌مندی از منافع موافقت‌نامه تجاری ایران و اوراسیا اشاره کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان با اشاره به اینکه بر اساس دستورالعمل ابلاغی باید اطلاع‌رسانی به ذینفعان از طرق مختلف انجام شود، افزود: برگزاری همایش‌های استانی در حوزه تبیین جایگاه موافقت‌نامه‌های تجاری و اهمیت موافقت‌نامه تجاری ایران و اوراسیا، تشریح پتانسیل بازار اوراسیا برای جذب کالاهای ایرانی و نقش موافقت‌نامه در تسهیل دسترسی به بازار اوراسیا، اشاره به حقوق تجار ایرانی در چارچوب موافقت‌نامه تجاری فی‌مابین در معرفی ظرفیت‌های این توافق‌نامه از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

وی ادامه داد: معرفی محصولات تحت پوشش و نحوه رعایت قواعد مبدأ و دریافت فرم گواهی مبدأ خاص موافقت‌نامه، مروری بر اقدامات انجام شده در سازمان توسعه تجارت و نحوه دست‌یابی به اطلاعات مربوطه، توصیه‌های عملی به تجار و بازرگانان در ورود به بازار اوراسیا و نحوه تعامل و همکاری با فعالان اقتصادی اوراسیا از مواردی است که باید به درستی تبیین شود.

طلوعیان تقویت تسلط کارشناسان اقتصادی استانی درخصوص موافقت‌نامه اوراسیا را مهم دانست و از برگزاری کارگاه آموزشی دو روزه با عنوان آشنایی با ابعاد کارشناسی موافقت‌نامه تجاری ایران و اوراسیا در اواخر دی یا اوایل بهمن ماه امسال در گلستان خبر داد.

وی با تأکید بر نظارت بر اجرای کامل موافقت‌نامه از طریق تجار استان و انعکاس مشکلات به سازمان توسعه تجارت، خاظرنشان کرد: نظارت بر اصل عدم تبعیض در تجارت فی‌مابین نظارت بر صدور دقیق و صحیح گواهی مبدأ خاص موافقت‌نامه برای کالاهای ایرانی به مقصد اوراسیا، ارزشگذاری گمرکی انجام اقدامات استانی برای تمرکز بر بازار اوراسیا و تسهیلات گمرک در خصوص محموله‌های صادراتی به بازار اوراسیا از مواردی است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر: ۲٬۰۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha