۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۲
تهران ۶۵۰ واگن مترو نیاز دارد
قایم مقام عملیات بهره برداری مترو:

تهران ۶۵۰ واگن مترو نیاز دارد

رستمی، قائم مقام عملیات بهره برداری مترو گفت: برای آنکه سرفاصله حرکت قطارهای مترو بین ۲ تا ۴ دقیقه حفظ شود ۶۵۰ واگن مترو نیاز داریم.

به گزارش بازار، مجید رستمی افزود: مترو تهران ۱۶۷ واگن دارد که ۵ واگن از رده خارج است و از این تعداد ۱۳۵ واگن برای خدمات رسانی به خطوط اعزام می‌شود و مابقی در تعمیرات دوره‌ای قرار دارند.
وی گفت:واگن‌های مترو باید در دوره ۳ ساله برای تعمیرات و بعد از ۵ سال نیز وارد تعمیرگاه‌های تخصصی شود. وی افزود اگر لوازم یدکی تامین شود، می‌توانیم وضعیت موجود را حفظ کنیم.

رستمی بیان کرد: هم اکنون نگران تامین واگن‌های خطوط توسعه‌ای مترو هستیم به هر حال تهران به ۶۵۰ واگن مترو نیاز دارد تا بتوانیم سرفاصله قطارهای مترو را بین ۲ تا ۴ دقیقه حفظ کنیم، در غیر این صورت در برخی از خطوط توسعه‌ای سرفاصله قطارها به ۱۵ دقیقه نیز می‌رسد.

وی افزود: هنوز تولیدات خاصی در کارخانه واگن سازی در زمینه تولید قطعات و واگن‌ها انجام نشده است، اما در مجموع زمان تولید هر رام قطار ۲ سال زمان می‌برد.

رستمی ادامه داد: دلیل حوادث مترو عامل انسانی است امسال ما هیچگونه حادثه‌ای در خطوط مترو مشابه حادثه چیتگر نداشتیم و حوادث مربوط به مترو به دلیل مشکلات ایمنی نیست و بخش عمده‌ای از آن به دلیل خطاهای انسانی است.

قائم مقام عملیات شرکت بهره برداری مترو تهران افزود: هیچ قطاری بدون تامین امنیت وارد خط نمی‌شود، دوستان حفاظت امنیت به قطاری که امنیت نداشته باشد، اجازه ورود به خط را نمی‌دهند، خرابی قطار به علت ازدحام مسافر و اتفاق‌های کنترل نشده است و از مجموع ۱۶۵ قطار شرکت بهره برداری، روزانه حدود ۱۴۰ قطار وارد خط می‌شود.

رستمی گفت: به جز قطار در مسائل پایانه و غیره، ضعف‌هایی وجود ندارد و روزانه حدود ۲ میلیون نفر در مترو جابه‌جا می‌شوند و دیروز در خط ۱، ۳و ۴ حدود ۳۰ هزار نفر، بیشتر از روز گذشته جابه جا شدند.

کد خبر: ۲۰۱٬۸۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha