۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۲
افزایش قیمت ارزهای دیجیتال؛ پیش بینی توکن باز چیست؟

افزایش قیمت ارزهای دیجیتال؛ پیش بینی توکن باز چیست؟

افزایش قیمت ارزهای دیجیتال در روزهای اخیر به قدری قابل توجه بوده است که برخی صحبت از بازگشت روند صعودی می‌کنند.

به گزارش بازار، افزایش قیمت ارزهای دیجیتال در روزهای اخیر به قدری قابل توجه بوده است که برخی صحبت از بازگشت روند صعودی می‌کنند. قیمت بیت کوین در کمتر از ۲ ماه ۵۰٪ رشد کرد و روز گذشته یکی از مهم‌ترین مقاومت‌های خود را شکست و خود را به بالای ۲۳٬۰۰۰ دلار رساند.

افزایش قیمت ارزهای دیجیتال در روزهای اخیر از این نظر که ظرف مدت کوتاهی رخ داد و با حجم معاملاتی قابل توجهی همراه نبود کمی مشکوک است و می‌تواند تله گاوی باشد. برخی تحلیلگران نیز از احتمال دستکاری بازار صحبت می‌کنند و به معامله‌گران هشدار می‌دهند.

بیشتر بخوانید: آیا افزایش اخیر قیمت بیت کوین یک تله گاوی است؟

به گزارش تحلیل بازار، تیم توکن باز، افزایش قیمت بیت کوین و رمزارزها را در صرافی‌های نوبیتکس، رمزینکس، بیت پین، والکس، آبان تتر و سایر صرافی‌های معتبر بررسی کرده است و با اشاره به نظر چند تحلیلگر حوزه کریپتو پیش ‌بینی خود از وضعیت بازار رمزارز را ارائه می‌دهد.

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین چه می‌گوید؟

بیت کوین پرچم‌دار بازار کریپتو است و افزایش و کاهش قیمت آن مسیر پیش روی بازار کریپتو را تعیین می‌کند. پس برای بررسی افزایش قیمت ارزهای دیجیتال می‌توانیم از تحلیل بیت کوین استفاده کنیم.

روز گذشته بیت کوین موفق شد مقاومت خود در میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه (200DSMA) را بشکند. سطح قیمت ۲۲٬۵۰۰ از نطر تکنیکالی مقاومت بسیار مهمی برای بیت کوین محسوب می‌شد که اکنون درهم شکسته است. جان مورفی در کتاب تحلیل تکنیکال خود تاکید می‌کند:

«سطح قیمتی که روزی به عنوان یک مقاومت قوی عمل کرده است پس از شکسته شدن، به یک سطح حمایت قوی تبدیل می‌شود.»

این موضوع از این نظر مهم است که خیال معامله‌گران از ریزش قیمت را آسوده‌تر می‌کند.

افزایش قیمت ارزهای دیجیتال؛ پیش بینی توکن باز چیست؟

میانگین متحرک ۲۰۰ روزه و ۲۰۰ هفته قیمت بیت کوین منبع: Tradingview

تیم تحلیل توکن باز پیش ‌بینی می‌کند در صورت تداوم افزایش قیمت btc هدف بعدی آن، سطح ۲۴٬۶۰۰ دلار باشد. این سطح در واقع میانگین متحرک ۲۰۰ هفته (200WSMA) بیت کوین است که از نظر تاریخی یکی از مهم‌ترین مقاومت‌ها برای افزایش قیمت بیت کوین و به تبع مانعی برای افزایش قیمت ارزهای دیجیتال است.

در صورت ریزش قیمت نیز سطوح ۱۸,۲۰۰ دلار تا ۱۸,۶۰۰ دلار به عنوان حمایت اول (S1) و محدوده ۱۵,۵۰۰ تا ۱۵,۹۰۰ دلار به عنوان حمایت دوم (S2) عمل خواهند کرد.

پیش ‌بینی توکن باز از افزایش قیمت ارزهای دیجیتال چیست؟

تیم تحلیل توکن‌باز با بررسی وضعیت اقتصاد کلان، داده‌های آن چین و احساسات بازار، پیش بینی می‌کند افزایش قیمت ارزهای دیجیتال همچنان صعودی باشد:

  • کاهش سیاست‌های سخت‌گیرانه بانک مرکزی آمریکا: در خرداد امسال بانک مرکزی آمریکا اعلام کرد شاخص تورم مصرف کننده (CPI) رکورد ۴۰ ساله خود را شکسته است و برای کنترل آن قصد دارد نرخ بهره را افزایش دهد. این موضوع فشار نزولی زیادی به بازارهای سهام و بازار کریپتو وارد کرد و در واقع علت اصلی ریزش قیمت بیت کوین از محدوده ۳۰ هزار دلار تا زیر ۱۸ هزار دلار همین موضوع بود. برخی از کارشناسان اقتصادی معتقدند تورم، اوج خود را پشت سر گذاشته و از این به بعد فشار سیاست‌های بانک مرکزی آمریکا رو به کاهش خواهد بود. این موضوع به افزایش قیمت ارزهای دیجیتال کمک می‌کند.
  • افزایش شاخص S&P500 و نزدک: بازارهای سهام که سال ۲۰۲۲ همبستگی زیادی با ارزهای دیجیتال از خود نشان دادند روند صعودی را تجربه می‌کنند.
  • کاهش شاخص دلار (DXY): دلار به عنوان رقیب ارزهای دیجیتال از دوران اوج خود فاصله گرفته و در حال حاضر شاخص دلار به کمتر از حمایت مهم خود در ۱۰۲رسیده است.
  • انتقال قابل توجه بیت کوین از صرافی‌ها به کیف پول: اطلاعات گلسنود نشان می‌دهد روز گذشته بیش از ۱۲۰میلیون دلار بیت کوین از صرافی‌های ارز دیجیتال به کیف پول‌های رمزارز منتقل شده است.
  • رفتار نهنگ‌های بیت کوین: علی رغم افزایش قیمت ارزهای دیجیتال و افزایش چشم‌گیر قیمت بیتکوین نهنگ‌ها تمایلی به خالی کردن ندارند که این موضوع می‌تواند مثبت بودن چشم انداز بازار از نظر آن‌ها را نشان دهد.
  • افزایش تعداد آدرس‌های بیت کوین: تعداد آدرس‌های بیت کوین در ۳۰ روز گذشته به طرز قابل توجهی افزایش یافته است. افزایش آدرس‌ها می‌تواند حاکی از افزایش تقاضا باشد.
  • تایم فریم هفتگی بیت کوین: هفته گذشته بیت کوین رشد هفتگی ۲۳ درصدی را ثبت کرد که از بهمن ۱۳۹۹ بی‌سابقه بود. این معمولا نشانه شروع یک رالی بزرگتر است. در ۵ سال گذشته ۹ بار رشد هفتگی بالای ۲۰٪ را برای بیت کوین دیده‌ایم که پس از آن قیمت بیت کوین ظرف ۳ ماه ۴۰٪ رشد کرده است.
  • نزدیک شدن به هاوینگ بیت کوین: تاریخ نشان می‌دهد قیمت بیت کوین پیش از رویداد هاوینگ همیشه نزولی بوده است. اما پس از هاوینگ قیمت بیت کوین رکورد خود را شکسته است.

افزایش قیمت ارزهای دیجیتال؛ پیش بینی توکن باز چیست؟

رسم توضیحی 2شاخص ترس و طمع بازار ارزهای دیجیتال

  • بهبود شاخص ترس و طمع بازار ارزهای دیجیتال: شاخص ترس و طمع (Fear & Greed) که احساسات جمعی معامله‌گران بازار را منعکس می‌کند در حال حاضر عدد ۵۳ از ۱۰۰ را نشان می‌دهد که حاکی از بهبود احساسات و خوش‌بینی در بازار است.

نظر تحلیلگران مختلف در مورد افزایش قیمت ارزهای دیجیتال چیست؟

  • سعید قاسمی و کوشیار حیدری تحلیلگران میهن بلاکچین با اشاره به واگرایی شاخص RSI، کاهش حجم معاملات و ایجاد گپ‌های CME در نمودار بیتکوین از احتمال بازگشت روند نزولی قیمت‌ها صحبت می‌کند و با اشاره به افزایش دامیننس بیتکوین، افزایش مارکت کپ بازار و کاهش ارزش بازار استیبل‌کوین‌هایی چون تتر از احتمال پشت سر گذاشتن کف بازار کریپتو می‌گوید.
  • سجاد اسحقی نصرآبادی تحلیلگر ارزدیجیتال با اشاره به رسیدن احساسات بازار به بالاترین میزان خود در شش ماه اخیر از احتمال رسیدن بازار کریپتو به کف خود می‌گوید.
  • تحلیلگر دیگری با نام مستعار آلت کوین شرپا (Altcoin Sherpa) خطاب به ۱۸۹ هزار دنبال کننده خود در توییتر گفت بیت کوین ۳۰ هزار دلاری بسیار محتمل و نزدیک است.

جمع‌بندی

با افزایش قیمت ارزهای دیجیتال در این روزها به نظر می‌رسد بازار کریپتو دوباره جان گرفته و توجه سرمایه‌گذاران را به سمت خود جلب کرده است اما نباید فراموش کرد که برخی از مشکلاتی که باعث افت قیمت‌ها در بازار کریپتو شده بود همچنان پابرجا هستند. مثل ورشکستگی شرکت‌ها و صرافی‌های بزرگ، فشار دولت‌ها و قانون‌گذاران به حوزه کریپتو، حواشی و شایعات پیرامون صرافی بایننس و ورشکستگی جنسیس. هنوز هم برخی از تحلیلگران اعتقاد دارند افزایش فعلی قیمت‌ ارزهای دیجیتال موقت است و به زودی روند نزولی از سر گرفته می‌شود. لذا توصیه می‌شود سرمایه‌گذاران همچنان جانب احتیاط را نگه دارند.

کد خبر: ۲۰۱٬۸۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha