۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۵
افزایش تقاضا در بازار جهانی فلزات و به حاشیه رفتن بخش صادرات روسیه
رئیس شرکت نورنیکل روسیه هشدار داد؛

افزایش تقاضا در بازار جهانی فلزات و به حاشیه رفتن بخش صادرات روسیه

همزمان با افزایش قیمت فلزات استراتژیک همچون آهن و مس در بازارهای جهانی، «ولادیمیر پوتانین» سرمایه دار و فعال بازار مشهور روسی از رویگردانی خریداران بخش فلزات روسیه از بازارهای این کشور خبر داد.

به گزارش بازار؛ همزمان با افزایش قیمت فلزات استراتژیک همچون آهن و مس در بازارهای جهانی، «ولادیمیر پوتانین» سرمایه دار و فعال بازار مشهور روسی از رویگردانی خریداران بخش فلزات روسیه از بازارهای این کشور خبر داد.

بر اساس این گزارش، پوتانین که این سخنان را در گفتگو با شبکه RBC روسیه مطرح می کرد؛ با اشاره به تغییر در استراتژی شرکت های بزرگ فعال در صنعت فلزات، تاکید کرد که این شرکت ها به دلیل تحریم های وضع شده علیه روسیه در حال چرخش به سمت همکاری با کشورهایی چون چین، ترکیه و مراکش هستند.

سهامدار بزرگ شرکت نورنیکل روسیه با تاکید بر اینکه این تغییر ذائقه خریداران تاثیر مستقیم بر اقتصاد روسیه ندارد، در عین حال هشدار داد که حفظ این مشتریان در شرایط فعلی، کاری بسیار مشکل است.

گفتنی است، وضع تحریم های سفت و سخت غرب علیه صادرات فلزی روسیه به ویژه در دو بخش آلومینیوم و سنگ آهن و آغاز بازگشایی کارخانه های چینی، منجر به افزایش تقاضا و قیمت این فلزات در بازارهای جهانی شده است.

پوتانین با اشاره به اینکه شرکت متبوع وی، بزرگترین تولید کننده شمش های آلومینیوم و پالادیوم در جهان به حساب می آید، گفت که تحریم های شکل گرفته از سوی غرب، تاثیری مخرب بر درآمدهای شرکت نورنیکل بوده که بخش عمده این تاثیرات به دلیل اختلالات ایجاد شده در زنجیره تامین، سیستم های پرداخت و توانایی خرید تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز از کشورهای دیگر شده است.

کد خبر: ۲۰۱٬۷۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha