۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۴
۲۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات تولید در سمنان پرداخت شد
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

۲۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات تولید در سمنان پرداخت شد

سمنان- هاشمی، استاندار سمنان با بیان اینکه دو هزار و ۲۲۵ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید از ابتدای سال جاری به واحدهای صنعتی استان پرداخت شده است، گفت: شاهد خروج ۷۱ واحد تولیدی از رکود بوده‌ایم.

سید محمدرضا هاشمی در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه در سال جاری دو هزار و ۲۲۵ میلیارد تومان به بخش صنعت استان سمنان تسهیلات پرداخت شده است، تاکید کرد: سمنان رتبه دوم را در زمینه پرداخت تسهیلات بهین یاب در بین استان های کشور به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه ۷۱ واحد راکد در سراسر استان سمنان از ابتدای روی کار آمدن دولت سیزدهم به چرخه تولید بازگشته است، افزود: بازگشت این واحدهای صنعتی به تولید سبب ایجاد یک هزار و ۷۰۰ مورد اشتغال در استان شده است.

مدیریت مصرف گاز

استاندار سمنان در پاسخ به سوالی درباره مصرف گاز و با بیان اینکه با مدیریت مصرف به خصوص در صنایع استان سمنان ۵۰ درصد در مصرف گاز صرفه‌جویی شد، تاکید کرد: به رغم سرمای روزهای اخیر، شاهد بودیم که مردم همراهی بسیار خوبی داشتند

هاشمی با بیان اینکه باید توجه داشت صرفه جویی در مصرف گاز به بروز خسارات به واحدهای تولیدی و اقتصادی نیز منجر نشود، افزود: از همان روز اول که در استان سمنان شاهد برودت هوا بودیم تلاش کردیم تا شرایط به نحوی مدیریت شود که کمترین آسیب وارد شود.

۷۱ واحد راکد در سراسر استان سمنان از ابتدای روی کار آمدن دولت سیزدهم به چرخه تولید بازگشته است

وی با بیان اینکه قطعی هرگز مشکل را حل نمی‌کند و لذا در مدیریت مسائلی مانند سرما و افت فشار گاز و ... باید تمام موارد به خصوص تولیدکنندگان نیز دیده شوند، ادامه داد: ما در تمام طول سال در کارگروه رفع موانع تولید به واحدهای صنعتی و تولیدی تسهیلات می دهیم که تولیدشان را ارتقای کیفی و کمی بدهند اما از آن طرف اگر بخواهیم گاز آنها را قطع کنیم، بی تدبیری است.

توجه به تمام بخش ها

استاندار سمنان همچنین گفت: نگاه ما از ابتدا این نبود که از تمام صنایع و معادن و ... را قطع و سپس در کشور اعلام کنیم که رتبه اول کاهش مصرف را داشتیم، لذا باید به تمامی بخش ها توجه می شد که این اقدام در استان با همراهی مردم و صنایع خوشبخانه انجام شده است.

هاشمی با بیان اینکه ضرورت همراهی و همکاری واحدهای تولیدی نیز اهمیت دارد، بیان کرد: قطعی گاز در استان سمنان همان طور که از روز اول هم تاکید کردیم، باید با اطلاع رسانی قبلی صورت می‌گرفت که این کار انجام شده است.

وی افزود: برای استفاده بهینه مصرف گاز، در استان سمنان مقرر شد فهرستی از واحدهای صنعتی از سوی فرمانداری‌ها و ادارات صمت تهیه و برای قطعی گاز اطلاع رسانی درستی صورت گیرد تا آن واحد صنعتی هم فرصت داشته باشد تمهیدات لازم را اندیشیده و از بروز خسارات احتمالی جلوگیری کند.

کد خبر: ۲۰۱٬۷۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha