۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۸
گردشگری هوشمند در کشور اجرایی شود| امضای پیمان میان ۶ استان
مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان:

گردشگری هوشمند در کشور اجرایی شود| امضای پیمان میان ۶ استان

اصفهان - مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: باید فاصله خود با دنیا در توسعه گردشگری را با ایجاد شهرها و روستاهای هوشمند و حرکت به سوی گردشگری هوشمند جبران کنیم.

علیرضا ایزدی در گفت و گو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه ادارات کل میراث فرهنگی، شهرداری‌ها، استانداری‌ها و وزارت کشور باید به این فهم مشترک برسند که برای توسعه پایدار راهی جز توسعه پایدار گردشگری نداریم، اظهار کرد: خوشبختانه بخش خصوصی با هدایت اتاق بازرگانی به این فهم مشترک رسیده که امیدوارم سایر اضلاع نیز بدون بهانه‌تراشی در جهت توسعه کشوری که حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، گام بردارند.

وی با بیان اینکه درآمد ایران از بیش از هشت میلیون گردشگر خارجی در سال ۲۰۱۹ میلادی تقریباً ۱۱.۸ میلیارد دلار بود که به دلایل مختلف از جمله شیوع کرونا هنوز موفق به تکرار آن نشده‌ایم، اضافه کرد: گردش مالی صنعت گردشگری در دنیا هم‌اکنون به ۱.۷ تریلیون دلار رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان تاکید کرد: البته توسعه گردشگری ایران باید بر مبنای هویت ارزشمند تاریخی و ارزش‌های دینی و تمدنی آن رقم بخورد و بنا نیست تجربیات کشورهای دیگر را امتحان کنیم، بنابراین باید فاصله خود با دنیا در توسعه گردشگری را با ایجاد شهرها و روستاهای هوشمند و حرکت به سوی گردشگری هوشمند جبران کنیم.

وی با اشاره به اینکه تقویم گردشگری استان به تفکیک شهرستان‌ها تا شهریورماه ۱۴۰۲ آماده شده است، تاکید کرد: پیمان گردشگری میان استان‌های اصفهان، یزد، خراسان رضوی، تهران، قم و فارس برای نخستین بار در آینده نزدیک در ۶ حوزه گردشگری منعقد می‌شود و قرار است هر سال دو بار در هر استان اجرایی شود.

کد خبر: ۲۰۱٬۶۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha