۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۱
راهنمای خرید بلیط قطار از سفرمارکت

راهنمای خرید بلیط قطار از سفرمارکت

تنوع قطارها را می‌توان یکی از مزایای اصلی سفر با این وسیله نقلیه دوست داشتنی عنوان کرد.

به گزارش بازار، اگر به زودی قرار است راهی یک سفر کاری شوید و یا در نظر دارید تا هزینه‌های سفرتان را تا جای ممکن کاهش دهید و در عین حال با چالش‌های سفرهای زمینی رو به رو نشوید، از همین الان برای خرید بلیط قطار اقدام کنید. البته پیش از آن که دست به کار شوید لازم است نکات دیگری را درباره خرید بلیط قطار به شما یادآوری کنیم و از آن مهم‌تر نحوه خرید بلیط از بهترین مرجع خرید اینترنتی بلیط قطار یعنی سفرمارکت را برای شما توضیح دهیم بنابراین تا انتهای مطلب حاضر با ما همراه شوید.

انواع قطارها

تنوع قطارها را می‌توان یکی از مزایای اصلی سفر با این وسیله نقلیه دوست داشتنی عنوان کرد. از این رو قطارها را می‌توان از جهات مختلف نظیر ظرفیت، خدمات، امکانات و یا کیفیت سازه قطار در طبقه‌بندی‌های متعددی قرار داد. با این حال اگر بخواهیم انواع قطارها را در چند دسته‌بندی کلی قرار دهیم می‌توانیم آنها را در دو دسته قطارهای کوپه‌ای و قطارهای اتوبوسی یا سالنی قرار دهیم. دسته اول یعنی قطارهای کوپه‌ای همانطور که از نام آنها پیدا است به قطارهایی اشاره دارد که نحوه چیدمان و مجزا سازی فضای نشیمن مسافران به صورت کوپه‌ای است.

به عبارت ساده‌تر در این قطارها مسافران در گروه‌های کوچک در یک کوپه با یکدیگر همسفر می‌شوند. از این رو برای آن دسته از افرادی که همراه اعضای خانواده و یا با دوستانشان سفر می‌کنند رزرو بلیط قطار کوپه‌ای بهتر است زیرا در این قطارها می‌توانند فضای مجزایی از سایرین مسافران داشته باشند. گفتنی است این نوع قطارها به دو دسته قطار کوپه‌ای چهار تخته و همچنین قطار کوپه‌ای شش تخته تقسیم‌بندی می‌شوند. در مقابل در قطارهای اتوبوسی که به آنها قطار سالنی هم گفته می‌شود صندلی‌ها با فاصله کم از یکدیگر و در ردیف‌های مشخص قرار گرفته‌اند که درست مانند چیدمان صندلی در اتوبوس‌ها است. با خرید اینترنتی بلیط قطار از سفرمارکت می توانید برحسب نیاز خود قطار کوپه ای یا اتوبوسی انتخاب کنید.

راهنمای خرید بلیط قطار از سفرمارکت

خرید ارزان ترین بلیط قطار

همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم اصولا سفر با قطار در زمره سفرهای اقتصادی به حساب می‌آید با این حال قیمت بلیط قطار نیز شامل یک طیف قیمتی است. برای خرید ارزان‌ترین بلیط قطار لازم است تا چند نکته ضروری را در نظر گرفت. اولین نکته زمان مناسب برای رزرو بلیط است. به این معنا که نرخ بلیط‌ها در همه بازه‌های زمانی یکسان نیست و در زمان‌هایی که میزان تقاضا برای خرید کم باشد قیمت آن نیز کاهش پیدا می‌کند. به عنوان یک اصل کلی در تعطیلات رسمی مانند ایاد و مناسبت‌های ملی مانند ایام نوروز قیمت بلیط ها افزایش پیدا می‌کند و در ایام عادی که تقاضا برای سفر هم چندان زیاد نیست از قیمت بلیط‌ها کم می‌شود.

نکته دیگری که باید در نظر گرفت آن است که هر قدر امکانات و خدماتی که یک شرکت مسافربری قطار به مسافران ارائه دهد بیشتر باشد مسلما هزینه بلیط قطار نیز بالاتر است. بنابراین اگر به دنبال ارزان‌ترین بلیط قطار هستید بهتر است از خیر سفر با قطارهای درجه یک و لوکس مانند قطار پنج ستاره زندگی رجا بگذرید در عوض می‌توانید از میان قطارهای اتوبوسی که قیمت کمتری دارند دست به انتخاب بزنید.

راهنمای خرید بلیط قطار از سفرمارکت

قوانین استرداد بلیط قطار

اگر به اندازه کافی اهل سفر و مسافرت کردن باشید حتما با این نظر موافقید که با هر نوع وسیله نقلیه‌ای هم که سفر کنیم همیشه این احتمال وجود دارد که به دلایل غیر قابل پیش‌بینی ناچار به لغو سفر شویم. در چنین مواقعی اگر اقدام به خرید بلیط برای آن وسیله نقلیه کرده باشیم در وهله اول باید اعلام کنسلی کنیم و در بیشتر مواقع بر مبنای زمان باقی مانده تا شروع حرکت، ناچار به پرداخت خسارت ملی با عنوان جریمه کنسلی خواهیم شد. سفر با قطارها نیز از این قاعده مستثنی نیست اما خوشبختانه شرایط استرداد بلیط قطار در مقایسه با بلیط وسایل نقلیه دیگر مانند بلیط هواپیما بسیار آسان‌تر است. بطور کلی اگر تا پیش از یک ساعت مانده به تاریخ شروع حرکت قطار اقدام به لغو بلیط قطار کنید هیچ هزینه‌ای بابت جریمه کنسلی برای شما در نظر نمی‌گیرند. حتی در صورتی که بعد از این بازه زمانی بخواهید اقدام به کنسلی بلیط خود کنید باز هم هزینه‌ای که بابت جریمه کنسلی برایتان منظور می‌شود شامل پنجاه درصد مبلغ پرداختی شما است.

مزایای خرید بلیط قطار از سفرمارکت

اگر از جمله افرادی باشید که به طور مرتب در حال سفر رفتن هستند حتما می‌دانید که دیگر این روزها برای خرید انواع خدمات سفر از جمله خرید بلیط قطار لازم نیست زمان زیادی صرف کنید تا به صورت حضوری به شرکت‌های خدمات مسافرتی مراجعه کنید بلکه کافی است تا بلیط خود را از یک مرجع اینترنتی معتبر رزرو کنید. مسلما اگر تجربه زیادی در زمینه رزرو آنلاین بلیط قطار داشته باشید بعید است که با سفرمارکت به عنوان بهترین مرجع خرید آنلاین خدمات سفر آشنا نباشید. با این حال اگر در این زمینه بی‌تجربه‌اید و یا به تازگی با safarmarket آشنا شده‌اید لازم است به مزیت اصلی خرید بلیط قطار از سفرمارکت اشاره کنیم. سفرمارکت بر خلاف دیگر سایت‌ها یا سامانه‌های رزرو آنلاین که تنها تعداد محدودی از گزینه‌ها را پیش روی مسافران می‌گذارند یک منبع جامع و کامل است که قادر است کامل‌ترین فهرست از بلیط‌های قطار را در اختیار متقاضیان رزرو قرار دهد. زیرا در واقع در سفرمارکت مسافران بطور مستقیم با تامین کننده در ارتباط هستند و در هر جستجو به تعداد زیادی از سایت‌ها و شرکت‌های عرضه کننده بلیط متصل می‌شوند. از این رو می‌توانند بعد از آن که درباره امکانات و قیمت قطارها در میان صدها گزینه برای یک مسیر ریلی دست به تحقیق و مقایسه زدند بهترین گزینه را انتخاب کنند.

راهنمای خرید بلیط قطار از سفرمارکت

نحوه خرید بلیط قطار از سفرمارکت

اکنون که اطلاعات جامعی از خرید بلیط قطار به دست آورده‌اید و برای این کار سفرمارکت را انتخاب کرده‌اید، نوبت به آن رسیده است تا با نحوه رزرو بلیط قطار از سفرمارکت نیز آشنا شوید. اگر قبل از آن برای تهیه بلیط اقدام نکرده‌اید نگران نباشید زیرا ساختار سفرمارکت به گونه‌ای است که به راحتی و تنها با صرف زمان بسیار کوتاه بعد از چند کلیک می‌توانید بصورت آنی بلیط خود را رزرو کنید. برای این کار کافی است بعد از مراجعه به سایت از گزینه‌های سمت راست صفحه بلیط قطار را انتخاب کنید. حال با تعیین شهر مبدا، شهر مقصد، تاریخ سفر و بعد زا آن با کلیک بر روی کلمه جستجوی بلیط می‌توانید گزینه‌های موجود را مشاهده کنید. در نهایت بعد از انتخاب بلیط مورد نظر می‌توانید با در اختیار داشتن یک کارت بانکی بلیط خود را به صورت تضمینی رزرو کنید.

کد خبر: ۲۰۱٬۶۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha