۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۸
وزیر دارایی آلمان خواستار استقلال تدریجی اقتصاد کشورش از چین شد

وزیر دارایی آلمان خواستار استقلال تدریجی اقتصاد کشورش از چین شد

وزیر دارایی آلمان طی سخنانی خواستار استقلال تدریجی بازار کشورش از اقتصاد چین شده و در عین حال، بر افزایش نقش آفرینی شرکت های آلمانی در مناطق مختلف جهان تاکید کرد.

به گزارش بازار؛ وزیر دارایی آلمان طی سخنانی خواستار استقلال تدریجی بازار کشورش از اقتصاد چین شد.

بر اساس این گزارش، «کریستین لیندر» طی سخنانی هشدار داد که وابستگی اقتصاد آلمان به بازار چین منجر به افزایش بیکاری در بزرگترین اقتصاد اروپا خواهد شد. وی که این سخنان را در گفتگو با نشریه «وِلت» مطرح می کرد، در عین حال تاکید کرد که استقلال مالی آلمان از چین باید به صورت تدریجی صورت گرفته و استقلال یکباره به ضرر منافع اقتصادی کشورش خواهد بود.

لیندر همچنین گفت که مناطق دیگر جهان باید به تدریج در محدوده رصد شرکت های آلمانی قرار گرفته تا کسب و کار خود را در این مناطق رونق بخشند.

وزیر دارایی آلمان در ادامه سخنان خود تاکید کرد که بهبود شرایط کسب و توسعه بازار شرکت های آلمانی در گشورهای دیگر، مستلزم بهبود روابط سیاسی میان برلین و پایتخت کشورهای هدف است.

لازم به ذکر است، پیمان شراکت تجاری دو کشور آلمان و چین در سال ۲۰۱۶ میان دو طرف به امضا رسیده و تاکنون نیز ادامه یافته است. با اینحال، موارد اختلاف میان دو طرف همچون تعرفه های تجاری و مساله شراکت تجاری آلمان تایوان، از جمله مواردی هستند که طی ماه های اخیر منجر به شکل گیری تنش تجاری میان پکن و برلین منجر شده است.

کد خبر: ۲۰۱٬۵۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha