۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۹
اتاق مشترک بانوان ایران و پاکستان تشکیل شود
رئیس اتاق بازرگانی زنان پیشاور پاکستان:

اتاق مشترک بانوان ایران و پاکستان تشکیل شود

زنجان- رئیس اتاق بازرگانی زنان پیشاور پاکستان گفت: باید شورایی از زنان کارآفرین ایران و پاکستان تشکیل شود.

به گزارش خبرنگار بازار، عذرا جمشید، ظهر شنبه در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان زنجان،گفت: من در پروژه‌های مربوط به سردخانه‌، ذخیره مواد غذایی و کارهای کشاورزی فعالیت دارم و واردکننده و صادرکننده میوه تازه و میوه خشک هستم.

وی بیان داشت: پاکستان کشوری است که منابع و فرصت‌های زیادی و دارد و من از کشوری آمده‌ام که زنانش ثابت کردند در انجام امور مختلف موفق هستند و در کارها پیشرفت کرده و قدرت یافتند و در این زمینه اتاق نقش موثری داشته است.

رئیس اتاق بازرگانی زنان پیشاور پاکستان گفت: در این ایالت ۵۲ درصد نقش‌های اجتماعی را زنان برعهده دارند و این موضوع نشان می‌دهد بانوان چقدر به دولتمردان کمک می‌کنند و نقش آموزش در پیشرفت جامعه بسیار مهم است و ایالت خیبر پختونخواه مثل معدن طلا است و در بخش معادن نیروی کار در داخل و خارج نقش موثری دارند.

جمشید تاکید کرد: هیچ کشوری به قله‌های پیشرفت نمی‌رسد، مگر اینکه زنان در کنار مردان حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه باید از زنان محافظت شود تا بتوانند پیشرفت کنند و کار، آزادی و نقش‌های اجتماعی از حقوق آنان است،ابراز داشت: برای کسب منفعت باید درک درستی از یکدیگر داشته باشیم و اهمیت آموزش و تجارت در توانمندسازی بانوان مشخص است و برای این منظور بهتر است در بخش‌های مختلف با یکدیگر به طور مرتب ارتباط داشته باشیم.

رئیس اتاق بازرگانی زنان پیشاور پاکستان، پیشنهاد تشکیل شورایی از زنان کارآفرین ایران و پاکستان را مطرح کرد و گفت: از این طریق می‌توانیم اتاق مشترک بانوان ایران و پاکستان را داشته باشیم.

جمشید افزود: قرن ۲۱ دوره تاریخ بشری بوده و دانش معادل زندگی است و هیچ کشوری نمی‌تواند پیشرفت کند مگر اینکه بانوان پیشرفت کنند؛ چراکه قوی‌ترین قدرت، قدرت زن است.

وی تصریح کرد: اتاق بازرگانی بانوان در سال ۲۰۱۰ تأسیس شد و در این ۱۳ سال کارهای متعددی در آن انجام شده و یک هزار خانم در آن کد اقتصادی ثبت شده دارند و در بخش‌های مختلف اقتصادی و تجاری فعال هستند.

رئیس اتاق بازرگانی زنان پیشاور پاکستان افزود: در اتاق، اعتماد به نفس بانوان را بالا بردیم و اتاق بازرگانی زنان خیبر پختونخواه یکی از بهترین اتاق‌های پاکستان است و جهانی سازی و ارتباطات فاصله‌ها را کاهش داده است.

کد خبر: ۲۰۱٬۳۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha