۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۷
مصرف روزانه ۶۳۰میلیون متر مکعب گاز در بخش‌های خانگی و تجاری و صنایع کوچک| لزوم پایداری و تثبیت تولید
وزیر اقتصاد مطرح کرد؛

مصرف روزانه ۶۳۰میلیون متر مکعب گاز در بخش‌های خانگی و تجاری و صنایع کوچک| لزوم پایداری و تثبیت تولید

بوشهر- وزیر اقتصاد و دارایی از مصرف روزانه ۶۳۰ میلیون متر مکعب گاز در بخش‌های خانگی و تجاری و صنایع کوچک خبر داد و بر لزوم پایداری و تثبیت تولید گاز در مجتمع پارس جنوبی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار بازار، سید احسان خاندوزی در بازدید از پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی اظهار داشت: تامین گاز فصل زمستان بویژه در این روزهای سرد از اقدامات جهادی و قابل تحسین تلاشگران صنعت نفت در پارس جنوبی است و امیدوارم این روند تداوم یابد.

وی افزود: پایداری و تثبیت تولید در پارس جنوبی از اولویت‌های صنعت نفت و گاز محسوب می‌شود و بحمدالله پارس جنوبی به شکل فعال و پویا در مسیر تولید و فرآورش گاز اهتمام دارد.

وزیر اقتصاد و دارایی خاطر نشان کرد: بر اساس آمار موجود، بیش از ۷۵ درصد گاز کشور در مجتمع گاز پارس جنوبی تامین و فرآورش و به شبکه سراسری ارسال می‌شود و نقش متخصصان داخلی در موفقیت‌های مجتمع گازی غیر قابل انکار است.

خاندوزی از مصرف روزانه ۶۳۰ میلیون متر مکعب گاز در بخش‌های خانگی و تجاری و صنایع کوچک خبر داد و تصریح کرد: این میزان مصرف گاز بویژه در فصل سرد زمستان و در حالی که بسیاری از مناطق کشور، دمای زیر صفر را تجربه کردند، نیازمند تولید حداکثری و تقویت پالایشگاه‌هاست.

وی اضافه کرد: بر اساس آمار موجود، روزانه بالغ بر ۸۵۰ میلیون متر مکعب گاز در پالایشگاه‌های مختلف کشور تولید و شیرین سازی می شود و امیدواریم با راه‌اندازی فازهای جدید شاهد افزایش میزان تولید نیز باشیم.

خاندوزی تاکید کرد: مدیریت بهینه مصرف گاز یک‌امر لازم و ضروری است و امیدواریم مردم در این مسیر همکاری و همراهی کنند.

کد خبر: ۲۰۱٬۳۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha