۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵
کردستان در مسیر توسعه پایدار قرار دارد| کاهش ۷ درصدی نرخ تورم
استاندار کردستان:

کردستان در مسیر توسعه پایدار قرار دارد| کاهش ۷ درصدی نرخ تورم

سنندج- استاندار کردستان از کاهش هفت درصدی نرخ تورم طی سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در این استان خبر داد.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا، اظهار کرد: خدمت به مردم از سوی همه مدیران ادارات و سازمان های دولتی استان یکی از اولویت های ما در کردستان است و در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نمی کنیم.

وی ادامه داد: ما به عنوان نمایندگان دولت مردمی، برای خود شانی جز نوکری مردم و سربازی برای رهبری قائل نیستیم و اجازه نخواهیم داد سرعت خدمت که به واسطه نگاه ویژه دولت به استان کردستان شکل گرفته است دچار کندی و خدشه شود.

استاندار کردستان دو مرحله سفر رئیس جمهور به کردستان در ۶ ماه را نشانه اهتمام و توجه خاص دولت و نظام به کردستان نام برد و گفت: کردستان جرو استان‌های با بیشترین مصوبات عمرانی با رقمی بیش از ۱۷ هزار میلیارد تومان در بخش عمرانی بود.

وی با اشاره به دیگر دستاوردهای سفرهای هیات دولت به استان کردستان یادآور شد: در جریان این سفر ۲۵ هزار میلیارد تومان طرح اقتصادی و سرمایه گذاری مصوب شد که این اقدام تاریخی نیز به معنی جهش در توسعه استان است.

زارعی کوشا پروژه انتقال آب از سد آزاد به تصفیه خانه سنندج با ۸۵۰ میلیارد تومان اعتبار در مدت زمان ۸ ماه و تصویب اساسنامه منطقه آزاد بانه مریوان را جزو کارهای مهم دولت در استان دانست.

وی به اقدامات صورت گرفته در راستای جذب سرمایه گذار در استان کردستان، گفت : حدود ۵۰ سرمایه گذار خارجی آماده سرمایه گذاری و حضور در منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان هستند که این مهم به معنی خلق ثروت، افزایش تولید و اشتغال است.

استاندار کردستان افزود: در راستای اقدامات صورت گرفته با تلاش تمامی ادارات و سازمان های دولتی و تسهیلات پرداخت شده، ما در سال‌جاری جزو سه استان برتر کشور در ایجاد اشتغال بودیم.

وی به وضعیت نرخ تورم در استان کردستان اشاره کرد و یادآور شد: در همین‌ مدت نیز تورم را از حدود ۵۱ درصد به ۴۴ درصد رساندیم که نشان می‌دهد روند در پیش گرفته شده درست است.

وی سفر رهبر معظم انقلاب در سال ۸۸ به کردستان را سرآغاز تغییرات اساسی و نقطه عطفی در تاریخ این دیار نام برد و اظهار کرد: سفر رهبری باعث تغییر نگاه‌ها از رویکرد امنیتی به فرهنگی بود و ما وظیفه داریم این خط فکری را با قدرت ادامه دهیم.

کد خبر: ۲۰۱٬۲۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • نوید IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
      2 0
      باعرض سلام ادب جناب استانداربه نظر من همش شایعه یه نگاهی به داخل شهر بفرمائید ببین چه وضعیه کوچه و خیابان پرازماشین وسیله نقلیه شده وسط شهر شده جاپارک ماشین یه فکر به حال شهر کنید
    • IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
      0 0
      آقای استاندار ازمیدان سهرودی تا بیسارانی باید یک ساعت تو ترافیک بمونی بخاطر نیمه کاره موندن کمربندی بعثت تا انتهای هفده شهریور نیمه کاره مونده تو بخاطر خدا بداد مردم برسید