۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۲
صادرات ۳۵ میلیون دلاری صنایع دستی استان همدان در سال گذشته
معاون صنایع دستی همدان خبر داد:

صادرات ۳۵ میلیون دلاری صنایع دستی استان همدان در سال گذشته

همدان - معاون صنایع دستی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: سال گذشته سه میلیون و ۷۰۰ هزار تُن انواع محصولات هنرهای دستی و سنتی به ارزش ۳۵ میلیون دلار از این استان صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری بازار و به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان، هاشم مظاهری افزود: محصولات صنایع دستی استان همدان در ۲۱ رشته متفاوت ازجمله سفال، شیشه دست‌ساز، مجسمه‌های گچی و پلیستر، مبلمان و منبت، قاب عکس و تزئینات چوبی بوده است.

وی اضافه کرد: خرمهره، کلاه حصیری، آیینه و شمعدان، گلدان چوبی، مصنوعات چرمی، ساعت چوبی دیواری، سبد چوبی، میز و صندلی و جاشمعی از دیگر صنایع دستی صادراتی استان همدان است.

مظاهری اظهار کرد: بیش از ۸۰ درصد صادرات صنایع دستی استان همدان را سفال لالجین دربرمی‌گیرد و  بالاترین حجم سفال کشور نیز مربوط به شهر جهانی لالجین است.

وی افزود: هنرهای سنتی که نمادی از فرهنگ و هنر یک ملت و منطقه و به‌عنوان نفیس‌ترین تولیدات داخلی و یکی از عوامل مهم توسعه گردشگری محسوب می‌شوند، نیازمند تجاری‌سازی هستند و طی سال جهش تولید تلاش بیشتری برای رونق این هنرها انجام می‌شود.

کد خبر: ۲۰٬۱۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha