۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۸
راهبرد پایداری صندوق‌های بازنشستگی خروج از بنگاه‌داری است
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

راهبرد پایداری صندوق‌های بازنشستگی خروج از بنگاه‌داری است

مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تأمین منابع مالی آموزش نیروی مورد نیاز صنایع خبر داد و افزود: باید از ظرفیت ۴۰۰ هزار فرصت شغلی معلّق در کشور با ارتقای مهارت‌ نیروهای متقاضی کار بهره برد.

به گزارش بازار، سید صولت مرتضوی در اختتامیه اولین همایش سالانه مدیران، افق بهره‌وری و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حضور ریاست محترم جمهوری اسلامی در جمع مدیران ستادی و استانی وزارتخانه را سرآغاز فصلی نو در تحول برنامه‌ریزی‌های اشتغال‌آفرین مجموعه عنوان کرد و اظهار داشت: ترمیم ساختار و توجه به افزایش بهره‌وری با نگاه به ایجاد اشتغال در تمام سطوح ضرورت است.

وی با تأکید بر لزوم بهره‌مندی از تجارب صاحب‌نظران و فعالان عرصه کارآفرینی در تدوین سیاست‌گذاری‌ها، گفت: باید داده‌ها را تبدیل به توانایی کنیم و از ایده‌پروری به پدیده‌سازی برسیم.

مرتضوی برگزاری همایش سالانه مدیران را مبتنی بر عمل به فرمان جهاد تبیین و افزایش بهره‌وری عنوان کرد و افزود: یکی از مهمترین مأموریت‌های ما رسیدن به اشتغال قطعی یک میلیون نفر است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تسهیل‌گری را لازمه اشتغال‌آفرینی در حوزه‌های تعاونی و بخش خصوصی عنوان کرد و بیان داشت: همه مدیران در وزارت کار باید خود را متصدی حوزه اشتغال در کشور بدانند.

وی به مقوله تشکل‌سازی در حوزه اشتغال نیز اشاره کرد و گفت: بسترسازی برای مردمی کردن اقتصاد با ترویج اقتصاد تعاونی و همراه کردن مردم میسر است.

مرتضوی افزود: آموزش نیروی مورد نیاز بازار کار نیز نیازمند بازنگری برای ایجاد هم‌افزایی در میان تمام سطوح آموزش‌دهنده کشور است.

وزیر کار با بیان اختیارات و ظرفیت‌های بودجه سال ۱۴۰۲، گفت: در لایحه بودجه سال آینده، منابع مالی تبصره ۱۸ با هدایت و نظر مدیران و کارشناسان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با هدف کمک به رشد میزان اشتغال کشور در هیأت دولت تصویب شد.

وی از تأمین منابع مالی آموزش نیروی مورد نیاز صنایع و کارگاه‌های کوچک و بزرگ خبر داد و افزود: باید از ظرفیت ۴۰۰ هزار فرصت شغلی معلق در کشور با کمک توسعه مهارت‌های جوانان بهره برد.

سیدصولت مرتضوی رفع خلاء آماری را در حوزه اشتغال کشور ضروری دانست و اظهار داشت: اطلس اشتغال کشور باید از لحاظ میزان جمعیت شاغل، تعداد بیکاران و نیز فرصت‌های شغلی موجود به صورت به‌روز در اختیار باشد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر ضرورت نگاه جامع در حوزه اقتصاد تأکید کرد و گفت: اقدامات جزیره‌ای در مناطق و استان‌ها و نگاه تک‌بُعدی به حوزه‌های مختلف کشور چالشی بزرگ در مسیر توسعه است.

وی افزایش سهم تعاونی‌ها در چرخه اقتصادی ایران اسلامی را ضرورتی پیش‌روی اشتغال‌آفرینی نام برد و افزود: این حوزه نیز با همراهی و ایجاد هم‌افزایی ملی نیاز به فرهنگ‌سازی دارد.

مرتضوی اظهار داشت: گام‌های ابتدایی برای حرکت در مسیر پایداری صندوق‌های بازنشستگی برداشته شده است و نیاز است با راهبرد تغییر از بنگاه‌داری به سهام‌داری به سودآور نمودن ظرفیت‌های در اختیار توجه کنیم.

وزیر کار اقدام جهادی در کنار برنامه‌ریزی و هدایت را ضرورتی برای رفع چالش‌های شرکت‌های زیان‌ده عنوان کرد و گفت: برنامه ارتقای بهره‌وری شرکت‌های تابعه باید تدوین شود.

وی بر لزوم هزینه‌کرد هدفمند اعتبارات مسئولیت اجتماعی نیز تأکید کرد و افزود: انجام مسئولیت اجتماعی دولت و شرکت‌های تابعه باید منجر به تعالی نظام اسلامی و رفع چالش‌ها شود.

در پایان این همایش از جمعی از مدیران نمونه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان‌های تابعه در حوزه‌های مختلف تقدیر شد.

کد خبر: ۲۰۱٬۲۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha