۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۵
کوتاه شدن دست دلالان از بازار، به واسطه بورس کالا
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

کوتاه شدن دست دلالان از بازار، به واسطه بورس کالا

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: از زمان عرضه برخی کالاها در بورس، دست دلالان، رانت‌جویان و سواستفاده‌کنندگان از بازار کوتاه و قیمت واقعی کالاها کشف شده است.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، جبار کوچکی‌نژاد گفت: بورس کالا محلی برای کشف واقعی قیمت‌ها و فضایی شفاف برای عرضه کالاهای مختلف است.

نماینده مردم رشت در مجلس اظهار کرد: به طور کلی، از زمانی که برخی کالاها در بورس عرضه شده، دست دلالان، رانت‌جویان و سواستفاده‌کنندگان از بازار کوتاه و قیمت واقعی کالاها کشف شده است.

این نماینده مجلس بر این باور است که شفافیت در بورس کالا باعث کشف قیمت‌های واقعی شده است.

وی با اعلام اینکه عرضه خودرو در بورس کالا یکی از بحث‌های جدی در کشور به شمار می‌رود، عنوان کرد: به نظر می‌رسد خودروهای وارداتی هم برای کشف قیمت واقعی، دقیق و اعلام آن به مصرف کننده بهتر است در بورس کالا عرضه شوند.

کوچکی‌نژاد در پاسخ به این پرسش که بورس کالا می‌تواند زیان انباشته خودروسازان را پوشش دهد، گفت: به طور کلی، شفافیت در بورس کالا و استفاده از مکانیزم عرضه و تقاضا بدون قیمت‌گذاری دستوری بهترین راه برای پوشش زیان انباشته خودروسازان نیز است.

وی تاکید کرد: باید ضمن ایجاد فضای شفاف برای عرضه کالاها در بورس کالا، حمایت زیادی از سهامداران بازار سرمایه به عمل آید تا شاهد اتفاقات سال ۹۹ و سلب اعتماد از بازار سرمایه نباشیم.

کد خبر: ۲۰۱٬۱۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
      2 0
      پس بفکر خودرسازانید