۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۱
طرح‌هادی روستایی در قزوین، معیشت محور اجرایی می‌شود
نماینده مردم قزوین در مجلس یازدهم:

طرح‌هادی روستایی در قزوین، معیشت محور اجرایی می‌شود

قزوین- نماینده مردم قزوین در مجلس یازدهم گفت: با بررسی‌های انجام شده در روستاهای استان قزوین مسئله تامین معیشت و اقتصاد یکی از مهم‌ترین دلایل مهاجرت به شهرها در قزوین بوده است که از این رو طرح‌هادی روستایی در قزوین معیشت محور اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار بازار، فاطمه محمد بیگی ظهردوشنبه در دیدار با اصغر گونجی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین که با حضور جمعی از کارشناسان و مسئولین این حوزه در محل اداره کل بنیاد مسکن و انقلاب اسلامی قزوین برگزار شد، با اشاره به تغییر کاربری برخی از روستاها در پی اجرای طرح هادی گفت: امروز مشاهده می‌شود شکل بومی و کارکردهای محلی روستا در پی اجرای طرح هادی تحت اشعاع قرار گرفته است در حالی که هدف اولیه اجرای طرح هادی ایجاد رفاه و امکانات بهتر برای زندگی روستائیان است نه این که مدلی کوچک از شهر را در روستا اجرا کنیم.

وی بیان کرد: ماهیت روستا باید پس از اجرای طرح هادی دست نخورده باقی بماند و شغل بومی مردم و شرایط محیطی نظیر پرورش دام و طیور در تدوین و اجرای طرح‌های هادی مد نظر قرار گیرد.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: محرومیت‌زدایی از نخستین و مهم‌ترین اهداف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بوده است که در سال‌های پس از انقلاب با جدیت دنبال شده و توانسته خدمات خوبی را نیز به مردم مناطق محروم در کشور ارائه کند اما با این حال هنوز هم در برخی از مواقع شاهد محروم هستیم که باید مبارزه برای رفع این محرومیت‌ها به صورت همگای در کشور دنبال شود.

محمد بیگی خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی و نمایندگان مردم در این مجلس نیز قطعا در این مسیر همراهی خواهند کرد و امیدواریم با اجرای طرح‌های عمرانی پیش بینی شده برای مناطق روستایی استان قزوین شاهد موجی از محرومیت زدایی در این مناطق در استان باشیم.

وی تاکید کرد: اجرای درست طرح هادی شرایط بهترین برای دامداری، کشاورزی، پرورش طیور و همه فعالیت روستائیان در محیط روستا را فراهم می‌کند و می‌تواند در کنار حفظ بافت و ماهیت خاص روستابه تامین معیشت و اقتصاد روستائیان نیز کمک کند.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی همچنین به حوزه مسکن روستائیان اشاره کرد و گفت: حمایت از این بخش ارائه تسهیلات ارزان قیمت و نوسازی و بهسازی بافت روستا از مواردی است که می‌تواند مهاجرت معکوس در محیط روستارا ایجاد کند.

کد خبر: ۲۰٬۱۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha