۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۸
اصلاح نژاد نخیلات استان بوشهر با مشارکت بخش خصوصی| میزان صادرات خرما رضایت‌بخش نیست
استاندار بوشهر مطرح کرد:

اصلاح نژاد نخیلات استان بوشهر با مشارکت بخش خصوصی| میزان صادرات خرما رضایت‌بخش نیست

بوشهر- استاندار بوشهر با اشاره به اجرای طرح اصلاح نژاد نخیلات استان بوشهر با مشارکت بخش خصوصی گفت: با وجود کیفیت بالای محصول تولیدی، میزان صادرات خرما رضایت‌بخش نیست.

به گزارش خبرنگار بازار، احمد محمدی زاده ظهر امروز در همایش بین المللی خرما و صنایع وابسته در استان بوشهر اظهار داشت: خرما یک محصول مهم از لحاظ ارزش غذایی و کیفیت محسوب می‌شود و از نظر علمی، میوه بسیار مغذی و مفید برای سلامتی است.

وی افزود: نمایشگاه بین المللی خرما و صنایع وابسته با کیفیت بسیار خوبی در محل نمایشگاه بین المللی بوشهر،برپا شده که استقبال استان‌های مختلف، نشان دهنده توجه بیشتر به نخلداران و تولیدکنندگان خرماست و امیدوارم اهداف این نمایشگاه و جشنواره محقق شود.

استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: میزان صادرات خرما در شرایط کنونی به هیچ وجه رضایت بخش نیست و باید رایزنی و پیگیری بیشتری برای افزایش صادرات محصولات کشاورزی بویژه خرما انجام شود.

محمدی زاده تصریح کرد: در یکسال اخیر بیش از ۱۷۰ هزار تن خرمای با کیفیت در استان بوشهر تولید و برداشت شده و توسعه صنایع تبدیلی و بسته بندی، می‌تواند گره‌گشای مشکلات این حوزه باشد.

وی اضافه کرد: طرح آبیاری نوین در نخیلات استان با کیفیت خوبی اجرایی شده که علاوه بر کاهش مصرف آب، موجبات بهبود کیفیت خرما و افرایش برداشت محصول نیز می‌شود.

استاندار بوشهر از اصلاح نژاد نخیلات استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: این طرح با همکاری بخش خصوصی در گستره وسیعی از نخلستان‌های استان عملیاتی و اجرایی می‌شود که دولت نیز حمایت لازم را انجام می‌دهد.

کد خبر: ۲۰۱٬۰۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha