۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۴
خرید توافقی زعفران به ۲۷ تن رسید

خرید توافقی زعفران به ۲۷ تن رسید

نایب رئیس شورای ملی زعفران گفت: بنابرآخرین آمار، سازمان تعاون روستایی برای حمایت از کشاورزان، تاکنون ۲۷ تن زعفران از آنها خریده است.

به گزارش بازار، غلامرضا میری از ثبات قیمت زعفران خبر داد و افزود: قیمت کنونی هر کیلو زعفران دسته ۲۵ میلیون تومان، پوشال ۲۷ تا ۲۸ میلیون تومان، سرگل ۲۸ تا ۳۰ میلیون تومان و نگین ۲۹ تا ۳۴ میلیون تومان است.

خرید توافقی زعفران به ۲۷ تن رسیدبه گفته میری، با رفع موانع صادراتی شاهد رونق صادرات زعفران خواهیم بود چرا که در شرایط کنونی بخش عمده کاهش صادرات به قاچاق مربوط است که با حل این مشکل، میزان قاچاق به آمار رسمی صادرات اضافه می‌شود.

میری می گوید: برآوردها حاکی است که میزان صادرات تا پایان سال به ۲۶۳ تن برسد، هر چند صادرات به درخواست خریداران خارجی بستگی دارد، اما با رفع موانع صادرات امیدواریم که در ۲ ماهه پایانی سال میزان صادرات افزایش یابد.

نایب رئیس شورای ملی زعفران درباره خرید حمایتی زعفران گفت: بنابر آخرین آمار تاکنون ۲۷ تن زعفران از استان های خراسان رضوی، خراسان شمالی و جنوبی خرید حمایتی شده که این میزان در جلوگیری از کاهش قیمت زعفران و زیان تولیدکنندگان تاثیر گذار بوده است که امیدواریم این روند مقطعی نباشد.

کد خبر: ۲۰۱٬۰۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha