۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۱
نظام مالیاتی به سمت هوشمندسازی می رود
مدیر انتقال دانش سامانه مودیان سازمان امور مالیاتی:

نظام مالیاتی به سمت هوشمندسازی می رود

مدیر انتقال دانش سامانه مودیان سازمان امور مالیاتی کشور گفت: در سازمان مالیاتی به این سمت رفته‌ایم که از قابلیت‌های زیرمجموعه‌ها در دسترسی به اطلاعات استفاده کنیم و بر اساس آن مالیات را مشخص کنیم.

به گزارش بازار، ابوذر زهره وند مدیر انتقال دانش سامانه مودیان سازمان امور مالیاتی کشور روز چهارشنبه به نقش حکمرانی داده در مالیات ستانی اشاره کرد و گفت: در سازمان مالیاتی کشور از قدیم مالیات ستانی بر اساس رسیدگی و بررسی میدانی بوده است که با حرکت به سمت هوشمندسازی و رویکرد عادلانه محور از داده‌ها و اطلاعاتی که در سطح کشور است استفاده می‌شود.

زهره وند افزود: در سازمان مالیاتی به این سمت رفته‌ایم که از قابلیت‌های زیرمجموعه‌ها و نهادهای مختلف در دسترسی به اطلاعات استفاده کنیم و بر اساس آن مالیات را مشخص کنیم.

وی تاکید کرد: حکمرانی داده در سامانه‌های مختلف و در سطح جهان چندلایه است. زهره وند ادامه داد: در کنار داده‌ها باید مدیریت داده صورت بگیرد، در بعضی از تفکرات داده در سطح کلان است و با دسترسی به این نوع داده‌ها در سطح پایین‌تر نیز قابل بهره‌وری است.

این مقام سازمان مالیاتی ادامه داد: اکنون سازمان مالیاتی بر اساس داده‌ها و اسناد رسیدگی مالیاتی را انجام می‌دهد بر اساس ماده ۱۶۹ قانون مالیات و قانون پایانه‌های فروشگاهی، مالیات ستانی بر اساس داده محور صورت گرفته و از ممیز محور عبور کرده است.

زهره وند با اشاره به اینکه سامانه‌های مختلفی در سازمان مالیاتی تعریف شده است گفت: بر پیاده سازی حکمرانی داده، کارهای خوبی انجام شده است و اسناد و مدارک آمده و سطح دسترسی‌ها تعیین شده است.

وی تاکید کرد: اکنون با دسترسی به داده‌ها در سامانه‌های سازمان مالیاتی، حسابرسی‌ها بر اساس داده محوری شده است و بر این اساس مشکلات و معضلاتی که بین مودیان و ممیزان سازمان بوده، حل شده است.

کد خبر: ۲۰۰٬۹۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha