۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۴
انتقاد از سیاسیت‌های مالیاتی دریافتی از مردم در بودجه ۱۴۰۲

انتقاد از سیاسیت‌های مالیاتی دریافتی از مردم در بودجه ۱۴۰۲

وحیدی، عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: مالیاتی که در حال حاضر از مردم گرفته می‌شود تولید فقر را افزایش می‌دهد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمد وحیدی با اشاره به اینکه مالیات متناسب با ارزش پول ملی و خلق پول تنظیم می‌شود، عنوان کرد: رابطه معناداری بین مالیات، تولید و اشتغال وجود دارد. زمانی که در بخش اشتغال و تولید شاخص‌های پایینی را داشته باشیم افزایش پایه‌های مالیاتی فشار را به اقشار ضعیف بیشتر می‌کند.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه با مالیاتی که در حال حاضر از مردم گرفته می‌شود، تولید فقر نیز افزایش پیدا می‌کند؛ تصریح کرد: رشد نقدینگی تصاعد هندسی است ولی مالیات تصاعد حسابی دارد و در این دو نوع تصاعد با تورم نمی‌توان مالیات را از افراد سوداگر و واسطه‌ای گرفت بلکه فشار به کارمند حقوق بگیر افزایش پیدا می‌کند.

وحیدی با تأکید بر اینکه با رشد ۴۰ درصد تورم، ۲۰ درصد افزایش حقوق کارمندان وجود داشت، افزود: خراسان شمالی دومین استان فقیر کشور است و در حال حاضر فرار سرمایه اتفاق می‌افتد اما متاسفانه ۴۳ درصد افزایش مالیات برای این استان دیده شده است.

عضو کمیسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه یک و نیم میلیون خانه خالی در کشور وجود دارد، تصریح کرد: مالیات این خانه‌های خالی را چگونه تنظیم می‌کنید؟ برای این موضوع باید سامانه متمرکز باشد که مبتنی بر اسناد، درآمدهای مالی و سیستم‌های بانکی عمل کنیم نه اینکه ممیز وارد شود. وقتی ممیز وارد می‌شود، فساد اداری افزایش پیدا می‌کند.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه عملکرد گمرک در برنامه ۱۴۰۱ به ۵۰ درصد نرسیده است، افزود: در برنامه ۱۴۰۲ ناگهان ۵۵ درصد افزایش دیده شده که باید دلیل مناسبی برای ارائه این پیش بینی وجود داشته باشد.

وی در رابطه با مواد اولیه دارو مطرح کرد: مجلس ورود پیدا کرد و عوارض کاهش قیمت دارو را انجام داد اما باید از تولید کننده دارو حمایت شود؛ شرایط دارو در کشور در وضعیت خوبی نیست و گمرک باید به کمک بیاید.

وحیدی با تأکید براینکه در صنایع تولید مواد غذایی و صنایع تولید دارو سیاست خوبی در مجموعه دولت وجود ندارد، اظهار کرد: در حال حاضر شاهد افت عملکرد حوزه های تولیدی دارو و مواد غذایی هستیم.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه چون کنترل انتظارات تورمی پایین است مردم خروج سرمایه بالایی دارند، افزود: بانک مرکزی باید سیاست ارزی درستی داشته باشد تا برای جلوگیری از خروج سرمایه از کشور در محور بین‌المللی عملکرد خوبی داشته باشیم.

کد خبر: ۲۰۰٬۸۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
      0 0
      سلام و عرض ادب و احترام، خواهشان بازنگری کنید در افزایش حقوق ها، طبق قانون حقوق ها باید بر اساس تورم واقعی که الان بالای 60 درصد شده و خط فقری که الان بالای 18 میلیون شده افزایش پیدا کند، این حقوق‌های کم جوابگوی ده روز زندگیه، حقوق‌ها ریالی شده هزینه ها دلاری، خواهشان رسیدگی بفرمایید. ممنون.