۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۲
بازگشت شرایط عادی به خراسان رضوی| محدودیت‌های صنفی برچیده شد
بازار گزارش می‌دهد؛

بازگشت شرایط عادی به خراسان رضوی| محدودیت‌های صنفی برچیده شد

مشهد- کمبود انرژی و برودت هوا که در طی یک هفته گذشته موجب ایجاد شرایط فوق العاده و به سبب آن محدودیت فعالیت برای واحدهای صنفی و اقتصادی شده بود با بازگشت به شرایط عادی رفع شد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ کمبود انرژی در استان خراسان در طی یک هفته گذشته موجب شد تا ستاد بحران و انرژی این استان فعالیت تمامی ادارت، مدارس و مراکز آموزشی را به مدت ۱۰ روز تعطیل اعلام کند.

کمبود گاز هم چنین موجب شد تا فعالیت صنفی نیز با محدودیت مواجه شود و اجازه فعالیت به فروشگاه ها بعد از ساعت ۱۸ داده نشود.

هم چنین در طی هفته ای که گذشت مجتمع های تجاری نیز از حق استفاده از گاز طبیعی محروم بودند و بنا بر اعلام استانداری موظف شدند تا از سوخت جایگزین گازوئیل استفاده کنند.

بازگشایی ادارات

با تعدیل هوا و ترک سامانه ناپایدار از خراسان رضوی با بازگشایی ادارات و رفع برخی محدودیت ها وضعیت مردم و فعالیت های اقتصادی به حالت عادی بازگشت.

بازگشت شرایط عادی به خراسان رضوی| محدودیت های صنفی برچیده شد

بنا بر اعلام استانداری خراسان رضوی دورکاری اداره های این استان که پیش از این به واسطه سرما و مدیریت مصرف گاز اعمال شده بود با شرایط خاص لغو شد.

بر اساس این گزارش فعالیت تمامی دستگاه های اجرایی، اداره ها، بانک ها و نهادهای عمومی از روز چهارشنبه ۲۸ دی ماه بدون استفاده از گاز و فقط با استفاده از سوخت جایگزین برای تامین گرمایش، به صورت حضوری و طبق روال معمول خواهد بود.

در این گزارش آمده است همچنین فعالیت تمامی مدارس، مراکز آموزشی و دانشگاه ها از روز شنبه اول بهمن ماه به صورت حضوری خواهد بود بنابر این ضروری است سامانه های گرمایشی این مراکز صرفا یک ساعت قبل از حضور روشن و یک ساعت پیش از پایان فعالیت خاموش شود.

در اطلاعیه استانداری خراسان رضوی آمده است؛ فعالیت مراکز تجاری و خدماتی بدون استفاده از گاز و صرفا با سوخت جایگزین بلامانع است.

با این حال استانداری خراسان رضوی تاکید کرده است با توجه به ادامه برودت هوا طی هفته های پیش رو، پیش بینی تمهیدات مناسب برای استفاده از سوخت یا گرمایش جایگزین در مواقع لازم، ضروری است.

استانداری خراسان رضوی در این اطلاعیه ضمن قدرشناسی از شهروندان برای مشارکت در پویش "هر خانه، یک اتاق گرم " اعلام کرد: از شهروندان خواهشمندیم برای پایداری شبکه تا پایان برودت شدید هوا برای تداوم صرفه جویی در مصرف گاز همراهی کنند.

لامپ اضافی خاموش

به گزارش خبرنگار بازار؛ مجتمع های تجاری که پیش از این موظف به استفاده از سوخت جایگزین و قطع گاز شده بودند با تعدیل هوا اجازه استفاده از سوخت گاز را پیدا کردند.

رییس اتاق اصناف مشهد در این رابطه اظهار کرد: همه واحدهای صنفی، مجتمع های تجاری و بازارها و پاساژ ها می توانند در صورت رعایت مصرف بهینه و با حداقل میزان مصرفی سوخت فعالیت خود را در ساعات شب ادامه دهند.

هادی مخملی افزود: پیرو مصوبات ستاد مدیریت انرژی استان تمامی واحدهای صنفی حاشیه خیابان های اصلی و فرعی شهر با رعایت کمترین میزان مصرف انرژی و صرفه جویی کامل و استفاده از حداکثر ۲۰ درصد از لامپ های موجود در مغازه، محدودیتی در خصوص ساعات فعالیت خود ندارند و بازگشایی آنها بلامانع است.

وی ادامه داد: خاموش کردن همه تابلوهای موجود و نئون های نصب شده بر سر در واحدهای صنوف اعم از ارائه دهندگان کالاهای ضروری و غیر ضروری الزامی است.

بازگشت شرایط عادی به خراسان رضوی| محدودیت های صنفی برچیده شد

رییس اتاق اصناف مشهد گفت: استفاده از سیستم های گرمایشی مانند بخاری برقی و اسپیلت در واحدهای صنفی ممنوع است.

مخملی افزود: مجتمع های تجاری، مراکز خرید و پاساژها نیز با استفاده از سوخت جایگزین گاز شهری و با رعایت شرایط ذکر شده می توانند به فعالیت در ساعات کاری خود ادامه دهند.

بازگشت آرامش به شهر تربت جام

تعداد ۱۷ هزار مشترک خانگی در شهرستان تربت جام نیز که در طی هفته گذشته گاز آن ها قطع شده بود و این موضوع مشکلات سختی را برای آن ها رقم زده بود روز چهارشنبه با کاهش دما و افزایش فشار گاز باری دیگر از نعمت گاز برخوردار شدند.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی در این رابطه اعلام کرد: گاز همه ۱۷ هزار مشترک شهرستان تربت جام که به دلیل افت فشار دچار قطعی شده بود به حالت عادی بازگشته و بدین ترتیب هم اکنون گاز همه مناطق این استان وصل به شبکه شده است.

حسن افتخاری در این رابطه اذعان کرد: برای انجام هر زودتر وصل گاز مشترکان، ۵۰ گروه کاری از شهرهای تربت‌حیدریه، فریمان و خود شهرستان تربت جام و دولت آباد فعالیت کردند.

وی گفت:در مناطقی که دچار افت فشار و قطعی گاز بودند و مشترکان در زمان مراجعه همکاران ما برای وصل مجدد در خانه حضور نداشتند با شماره ۱۹۴ تماس بگیرند تا همکاران ما اقدام کنند.

کد خبر: ۲۰۰٬۸۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha