۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۲
کشف ۸۱۰ دستگاه خودرو صفر کیلومتر در تهران
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران خبر داد

کشف ۸۱۰ دستگاه خودرو صفر کیلومتر در تهران

صادقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران از کشور ۸۱۰ دستگاه خودروی صفر کیلومتر طی روز گذشته در تهران خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، «یدالله صادقی» گفت: بطورکلی به استان های سراسر کشور از جمله تهران ابلاغ شده نمایشگاه ها و اماکنی که بطور رسمی صلاحیت خرید و فروش خودرو را دارند این واحدها تحت کنترل قرار گیرند تا بالاتر از قیمت تعیین شده که قیمت تحویلی کارخانه به اضافه ۱۰ درصد سود برای خودروهای صفر کیلومتر بیشتر معامله نشود.

وی اظهارداشت: اگر چنین اتفاقی بیفتد هم فروشنده و هم واحد معامله کننده برای برخورد قانونی به تعزیرات حکومتی معرفی خواهند شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: بازرسی و شناسایی محل های دپوی خودرو های صفر کیلومتر به قصد دلالی و سفته بازی از دیگر اقدامات مهمی که در حال انجام است.

وی در ادامه افزود: بازرسی های سازمان صنعت، صنعت و معدن استان در این خصوص از دیروز شروع شده است.

صادقی بیان داشت: روز گذشته در مجموع ۸۱۰ دستگاه خودرو در انبارهای متفرقه تهران در قالب برگزاری گشت های مشترک شناسایی و کشف شد.

وی ادامه داد: این شناسایی ها هم در قالب گزارش های مردمی و هم با سرکشی بازرسان از پارکینگ ها و محل های نگهداری خودرو ها صورت می گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه تولید روزانه دو شرکت خودروساز کشور یعنی ایران خودرو و سایپا در حال حاضر به چه میزانی است، گفت: آمار دقیق تولید خودرو باید از سوی مسئولان این دو شرکت اعلام شود.

وی افزود: قرار بوده این دو شرکت سرجمع روزانه سه هزار دستگاه خودرو تولید کنند که اکنون تولید شان پائین تر از این عدد است.

صادقی همچنین در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه آیا تقاضای موجود در بازار تقاضای درستی است، اظهارداشت: اکثر کارشناسان معتقدند تقاضای موجود تقاضای درستی نیست.

وی تصریح کرد: این تقاضا برای مصرف خودرو نیست بلکه برای سفته بازی، حفظ ارزش پول و همینطور کسب سودهای غیر متعارف است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران یادآورشد: برای کنترل کردن این فضا شرایطی باید در کشور به نحوی فراهم شود که پول های موجود بازار در قالب ساز و کارهای مختلف از جمله بورس و بانک جمع آوری و به سمت تولید و سایر کالاهای دیگر هدایت شود.

کد خبر: ۲۰٬۰۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha