۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۴
برداشت ۱.۶ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در استان بوشهر
استاندار بوشهر خبر داد:

برداشت ۱.۶ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در استان بوشهر

بوشهر- محمدی زاده استاندار بوشهر از برداشت ۱.۶ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در استان بوشهر در یکسال اخیر خبر داد.

احمد محمدی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به گشایش نمایشگاه بین المللی خرما و صنایع وابسته در استان بوشهر اظهار داشت: ارقام مختلف خرمای تولیدی استان بوشهر دارای کیفیت بسیار بالایی است و باید نسبت به حمایت از نخلداران در فروش محصول اهتمام ورزیم.

وی بر لزوم توسعه صنایع تبدیلی خرما تاکید کرد و افزود: خرما دارای ارزش غذایی بسیار بالایی است و قابلیت تبدیل به سایر محصولات را دارد که ایجاد صنایع تبدیلی در این راستا ضروری است.

استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: در حال حاضر، مساحت اراضی نخیلات استان بوشهر بیش از 34 هزار هکتار بوده که از این میزان نیز 31 هزار هکتار با شش میلیون اصله نخل بارور است.

وی با بیان اینکه توجه ویژه‌ای به توسعه صنایع فرآوری در عرصه محصول نخیلات شده است، تصریح کرد: اکنون ظرفیت فرآوری و بسته‌بندی خرما در مناطق مختلف از جمله شهرک‌های صنعتی، نواحی صنعتی و نخلستان‌های استان بوشهر ایجاد شده است.

استاندار بوشهر گفت: در یکسال اخیر بالغ بر ۱۷۰ هزار تن خرما و رطب در استان برداشت شده که افزایش صادرات این محصول در دستور کار است.

محمدی‌ زاده از برداشت ۱.۶ میلیون تن محصولات کشاورزی در استان بوشهر خبر داد و افزود: در یکسال اخیر یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی بویژه گوجه‌فرنگی و خرما و گندم در استان برداشت شده که امیدواریم با تامین آب کشاورزی، کیفیت و کمیت محصولات رشد پیدا کند.

کد خبر: ۲۰۰٬۸۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha