۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۱
 ۹ هزار واحد در خصوص بافت فرسوده شهر زنجان شناسایی شده است
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان:

۹ هزار واحد در خصوص بافت فرسوده شهر زنجان شناسایی شده است

زنجان-اسماعیلی،مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان،با بیان اینکه در مناطق بافت فرسوده زنجان گسل وجود ندارد ،گفت: در «سند نهضت ملی مسکن» ۹ هزار واحد در خصوص بافت فرسوده شهر زنجان شناسایی شده است.

اصغر اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه در مناطق بافت فرسوده زنجان گسل وجود ندارد ،گفت: ۸۰ درصد بافت فرسوده شهر زنجان در خارج از حریم گسل شهر است.

وی اظهار داشت: مردم استان زنجان باید نسبت به نوسازی و بهسازی واحدهای مسکونی فرسوده خود اقدام کنند و اداره کل راه و شهرسازی استان در برنامه چهار ساله خود در قالب نهضت ملی مسکن تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی را پرداخت می‌کند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: همچنین مردم با دستگاه‌های متولی به ویژه راه و شهرسازی به عنوان دستگاه نظارتی، شهرداری و نظام مهندسی همکاری داشته باشند که در این میان ضوابط ساخت و ساز به دقت نظارت می‌شود و مقررات و آئین نامه ۲۸۰۰ برای ایمنی و حفظ جان مردم در برابر حوادث است.

اسماعیلی تصریح کرد: همچنین یکی از دغدغه‌های راه و شهرسازی استان، نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد است و مطالعات وسیعی برای بافت‌های فرسوده توسط این اداره انجام شده است.

وی افزود: در قالب نهضت ملی مسکن تمهیداتی برای نوسازی واحدهای مسکونی فرسوده پیش بینی شده که بسیار خوب است و باید مردم استقبال کنند تا از ظرفیت ایجاد شده نهایت استفاده را داشته باشند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: اداره کل راه و شهرسازی استان و شبکه بانکی موظف هستند در اجرای این کار همکاری کنند و تسهیلات لازم در خصوص بافت فرسوده را پرداخت کنند.

اسماعیلی افزود: در «سند نهضت ملی مسکن» ۹ هزار واحد در خصوص بافت فرسوده شهر زنجان شناسایی شده است که متقاضیان می‌توانند از ظرفیت مشوق‌هایی که در قالب نهضت ملی مسکن وجود دارد برای بهسازی و نوسازی واحدهای خود استفاده کنند.

کد خبر: ۲۰۰٬۷۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha