۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۳
رتبه اول مالیات در درآمدهای دولت

رتبه اول مالیات در درآمدهای دولت

دولت در سال آینده ۱۹۸۴ هزار میلیارد تومان منابع و درآمد برای خود برآورد کرده است که مالیات با ۸۲۶ هزار و ۲۹۲ میلیارد تومان بیشترین سهم درآمدهای دولت را به خود اختصاص داد.

به گزارش بازار، دولت در سال آینده ۱۹۸۴ هزار میلیارد تومان منابع و درآمد برای خود برآورد کرده است که حدود ۳۸ درصد رقم کل بودجه را شامل می‌شود. مالیات، نفت، واگذاری اموال منقول و غیر منقول و واگذاری شرکت‌های دولتی و سهام آن‌ها مهمترین درآمدهای دولت را شامل می‌شود.

بر اساس این گزارش ، دولت در لایحه بودجه سال آینده ۱۹۸۴ هزار میلیارد تومان منابع و درآمد برای خود پیش‌بینی کرده است که هر کدام سهمی در بودجه سال ۱۴۰۲ دارند.

مجموع درآمدهای دولت به بیش از ۹۷۸ هزار تومان رسیده که ۴۹.۳۰ درصد مجموع درآمدها و منابع دولت را شامل می‌شود و در بخش‌های مختلف تعریف شده است. در این میان بیشترین سهم مربوط به درآمدهای مالیاتی است که دولت برای سال آینده ۸۲۶ هزار و ۲۹۲ میلیارد تومان برآورد کرده است و امسال درآمدهای مالیاتی با ۴۱.۶۵ درصد از کل درآمدها و منابع بیشترین سهم را در بودجه دارند.

پس از آن ۶۰۳ هزار و ۸۰۷ میلیارد تومان بابت فروش نفت و فرآورده‌های نفتی است که دولت برای سال آینده پیش‌بینی کرده است و رتبه دوم را به خود اختصاص می‌دهد.

رتبه سوم درآمدهای دولت به واگذاری و فروش اوراق اسلامی و مالی بر می‌گردد که ۱۸۵ هزار میلیارد تومان در بودجه سال ۱۴۰۲ برآورد شده و سهم ۹.۳۲ درصدی را در درآمدها و منابع دولت دارد. فروش اموال منقول و غیر منقول، واگذاری شرکت‌های دولتی، درآمدهای حاصل از مالکیت دولت، درآمدهای حاصل از مالکیت دولت، فروش کالا و خدمات، درآمدهای متفرقه، جرایم و خسارات و ... نیز هر یک به ترتیب از حدود پنج درصد تا زیر یک درصد سهم از کل منابع و درآمدهای دولت در سال آینده دارند.

کد خبر: ۲۰۰٬۷۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha