۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۸
برنامه وزارت نیرو برای افزایش تعداد بانوان فعال در پست‌های مدیریتی

برنامه وزارت نیرو برای افزایش تعداد بانوان فعال در پست‌های مدیریتی

وزیر نیرو با اشاره به تعداد زیاد بانوانی که با تحصیلات عالی در صنعت آب و برق کشور فعالیت می‌کنند، گفت: بر اساس همین واقعیت بنا داریم بیش از گذشته از بانوان در پست‌های مدیریتی استفاده کنیم.

به گزارش بازار، علی‌اکبر محرابیان در مراسم بزرگداشت مقام زن، با تأکید بر نقش مؤثر بانوان در پیشبرد اهداف و سیاست‌های اجرایی وزارت نیرو در سال جاری افزود: سال پرکار و پرتلاشی را در خدمتگزاری به مردم عزیز ایران پشت سر گذاشتیم و دراین‌بین نقش بانوان همکار در تحقق برنامه‌ها مثال‌زدنی بود.

وی در باره سیاست‌های کلان وزارت نیرو برای استفاده از بانوان شاغل در پست‌های مدیریتی و هیئت‌مدیره شرکت‌های تابعه خاطرنشان کرد: اگرچه تعداد مردان شاغل در وزارت نیرو و شرکت‌های زیرمجموعه بیشتر از بانوان است، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد تعداد بانوان دارای تحصیلات عالی در مجموعه به‌مراتب از آقایان بیشتر است و به همین دلیل ما بنا داریم در پست‌های مدیریتی و پست‌های اجرایی از آن‌ها بیشتر از گذشته استفاده کنیم.

وزیر نیرو گفت: ما در هفته پژوهش آمار جالبی را در مورد نقش مؤثر بانوان در وزارت نیرو دیدیم که از جمله آن می‌توان به حضور ۵۰ مخترع، ۳۷۸ پژوهشگر، ۱۶۱ مؤلف، ۲۷۹ محقق در مجموعه اشاره کرد.

محرابیان با اشاره به تفاوت جایگاه زن در ایدئولوژی غربی و اسلام، افزود: در نگاه غربی هر موجودی که بتواند دارای منفعت اقتصادی بیشتر باشد ارزشمند است و آن‌ها به زن به‌عنوان نیروی کار ارزان و فرمان‌پذیر نگاه می‌کنند، اما در اسلام این نگاه به زن باطل و مردود است.

وی ادامه داد: بر اساس فرمایشات حضرت امام (ره) و سخنان رهبر معظم انقلاب، کتاب‌های شهید مطهری و سایر اندیشمندان ایرانی که برگرفته از قرآن، آموزه‌های حضرت رسول (ص) و معصومین است، زن بسترساز به معراج رفتن انسان‌هاست و ما در ایران اسلامی به مقام زن چنین نگاهی داریم.

وزیر نیرو با تأکید بر وظایف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و... زن در نگاه اسلام و جامعه ایرانی گفت: در کشور ما زنان باید در همه حوزه‌ها البته در چارچوب ارزش‌ها فعال باشند و نقش اثرگذار خود را در جامعه ایفا کنند.

محرابیان با اشاره به وظایف اصلی و سه‌گانه وزارت نیرو در حوزه‌های تأمین، توزیع و مدیریت منابع آب و برق خاطرنشان کرد: در حال حاضر بانوان در هر سه بخش حضور مؤثری دارند و تعداد بسیاری از متخصصان و مدیران ما در این بخش‌ها را زنان تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به نقش مؤثر و برجسته بانوان ایرانی در مدیریت مصرف انرژی در بخش خانگی افزود: زنان شاغل در وزارت نیرو در کنار سایر مسئولیت‌هایی که در محل کار دارند، همچنین وظایف سنگینی در مدیریت امور خانه، تربیت فرزندان و... دارند و ما آرزو می‌کنیم هم‌زمان با ارتقای آن‌ها در مجموعه وزارت نیرو شاهد ارتقا و موفقیت آن‌ها در سایر حوزه‌ها نیز باشیم.

کد خبر: ۲۰۰٬۶۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha