۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۹
کاهش قیمت طلا در بازارهای جهانی

کاهش قیمت طلا در بازارهای جهانی

قیمت هر انس طلا امروز با ۰.۲۲ درصد کاهش به ۱۹۱۱ دلار و ۷۲ سنت رسید.

به گزارش بازار، قیمت طلا که در روز دوشنبه به بالاترین رقم طی ۸ ماه گذشته رسیده بود، امروز کاهش یافت، اما هنوز هم بالاتر از سطح ۱۹۰۰ دلار در هر انس قرار دارد.

قیمت هر انس طلا امروز با ۰.۲۲ درصد کاهش به ۱۹۱۱ دلار و ۷۲ سنت رسید.

ارزش دلار آمریکا ۰.۲ درصد افزایش یافته و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران‌تر کرده‌ است، به این‌ترتیب تمایل برای خرید طلا پایین آمده‌ است.

تحلیلگران عقیده دارند این واقعیت که طلا طی چند روز گذشته می‌توانست از ۱۹۱۵ دلار فراتر رود یک نشانه مثبت بوده و حالا قیمت طلا کمی ثابت شده است. امید به افزایش کمتر نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا دورنمای طلا را مثبت نگه داشته‌ است.

بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگه‌داری فلزات گران‌بها را افزایش داده و تمایل به خرید آنها را پایین می‌آورد؛ بنابراین آرام شدن روند افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا به نفع طلا خواهد بود.

خرید طلا از سوی بزرگ‌ترین مصرف‌کننده دنیا معمولاً در آستانه تعطیلات سال نوی چینی که از ۲۱ ژانویه آغاز می‌شود، افزایش می‌یابد. برخی تحلیلگران انتظار دارند قیمت طلا طی هفته‌های آینده به ۲۰۰۰ دلار هم برسد.

قیمت نقره امروز ۰.۱۵ درصد افزایش یافت و به ۲۴ دلار و ۳۴ سنت رسید. پلاتین هم با ۰.۴۱ درصد افزایش ۱۰۶۲ دلار و ۵ سنت معامله می‌شود.

کد خبر: ۲۰۰٬۵۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha