۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۴
میزان دریافتی حقوق و دستمزد وزارت کشور مطلوب نیست| فوق‌العاده ویژه کارمندان افزایش یابد
نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

میزان دریافتی حقوق و دستمزد وزارت کشور مطلوب نیست| فوق‌العاده ویژه کارمندان افزایش یابد

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در نامه‌ای خطاب به رئیس سازمان برنامه و بودجه نوشت: ارتقای شاخص‌های حقوق و دستمزد در وزارت کشور عملا موجب ارتقای عملکرد سایر بخش‌ها و دستگاه‌ها خواهد شد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محسن زنگنه نائب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در نامه‌ای خطاب به میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور بر ضرورت رعایت عدالت در پرداخت حقوق و دستمزد تاکید کرد و نوشت: با توجه به قانون جدید مصوب مجلس و امکان افزایش فوق‌العاده ویژه تا میزان ۵۰ درصد توسط دولت، پیشنهاد می‌شود این امر برای وزارت کشور به صورت کامل در بودجه ۱۴۰۲ اعمال شود.

در نامه زنگنه خطاب به معاون رئیس جمهور آمده است: نظر به اینکه ریاست محترم جمهور به طور مکرر بر رعایت عدالت در پرداخت حقوق و دستمزد تاکید فرموده‌اند و اصلاح نظام حقوق و دستمزد دستگاه‌ها براساس عدالت از شعارها و برنامه‌های محوری دولت سیزدهم عنوان شده، به استحضار می‌رساند از جمله دستگاه‌هایی که درخصوص حقوق و دستمزد نسبت به سایر دستگاه‌ها، مورد اجحاف واقع شده، وزارت کشور می باشد.

وی در ادامه نامه تصریح کرده است: به رغم اینکه بار مدیریت منطقه‌ای در حوزه‌های امنیتی، سیاسی، فرهنگی و حتی اقتصادی بر دوش بخش‌های ستادی این وزارتخانه و نیز استانداری‌ها و بخش‌های زیر مجوعه می‌باشد اما به جهت میزان دریافتی حقوق و دستمزد شرایط نامطلوبی دارد و همین امر موجب عدم اقبال نیروهای استخدامی برای انتقال به این وزارت خانه شده است.

زنگنه خطاب به میرکاظمی تأکید کرد: جنابعالی مستحضرید که حضور افراد مدیر و کاردان در بدنه وزارت کشور عملا می‌تواند تراز حکمرانی را بویژه حکمرانی منطقه‌ای را ارتقا دهد و این ناهمگونی سطح حقوق و دستمزد در وزارت کشور و وزارت خانه‌های دیگر نه تنها جاذبه‌ای برای انتقال افراد شایسته و کارآمد به وزارت کشور وجود ندارد بلکه حتی بسیاری از نیروهای کارآمد و شایسته این وزارتخانه رغبتی برای ماندن در این وزارت خانه یا پذیرش پست‌های مدیریتی ندارند.

نائب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در ادامه این نامه نوشته است: ارتقای شاخص‌های حقوق و دستمزد در وزارت کشور عملا موجب ارتقای عملکرد سایر بخش‌ها و دستگاه‌ها در حوزه استانی و شهرستانی خواهد شد و موجب تحقق سیاست‌های دولت محترم در سطوح مختلف منطقه‌ای کشور خواهد شد. با توجه به قانون جدید مصوب مجلس و امکان افزایش فوق العاده ویژه تا میزان ۵۰ درصد توسط دولت پیشنهاد می‌شود این امر برای وزارت کشور به صورت کامل در بودجه ۱۴۰۲ اعمال گردد و نیز سایر اختیارات سازمان استخدامی در خصوص کارکنان این وزارت خانه تا حد امکان و با هدف ایجاد عدالت دستمزد، مساعدت لازم مبذول شود.

زنگنه همچنین در ادامه تاکید کرد: دستور فرمائید تا جدول مقایسه‌ای از میزان دریافتی کارکنان دولت به تفکیک دستگاه در اختیار کمیسیون قرار گیرد.

میزان دریافتی حقوق و دستمزد وزارت کشور مطلوب نیست| فوق‌العاده ویژه کارمندان افزایش یابد

کد خبر: ۲۰۰٬۵۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 7
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • مکی IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
      3 1
      چرا همه صاحب دارند فقط نیروهای خدماتی آموزش و پرورش
    • صدرا IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۸
      6 2
      لطفا این اجرای این امر رو پیگیری کنید متاسفانه وضعیت کارمندان وزارت اسفباره
    • کارمند IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
      11 2
      دریافتی مدیر مدرسه در یک روستا ۱۵ میلیون دریافتی فرمانداران در تهران ۱۰ الی ۱۳ میلیون تو کدوم کشور اینطوریه وزارت کشور اسفباره اکثرشون مستاجر و بدون خودرو اند بعد از چندین سال خدمات
    • IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
      10 2
      جای تأسف داره حقوق یه فرماندار با این همه مسیولیت 11تومن باشه و کارشناس فرمانداری حکمش 7تومن باشه...آقای وزیر کشور چرا به فکر نیستی؟
    • محسن IR ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۳
      5 0
      ما کارمندان وزارت کشور و تمامی استانداری ها کی باید از بدبختی و درآمد زیر ۱۰ میلیون الی ۸ میلیون م کمتر تو فشار باشیم خواهشمندم از نمایندگان مجلس با فوق العاده خواص کارمندان وزارت کشور موافقت کنید یادتان رفته در انتخابات مجلس چقدر کارمندان این وزارت خانه و تمامی پرسنل استانداری و فرمانداری ها و بخشداری ها شبانه روز آماده باش و زحمت کشیدن یادتان رفته
    • حسین علی گلابی IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
      0 1
      با سلام و ارادت خدا رحمت کنه پدر مادر کسی که برای افزایش حقوق کارکنان استانداری یک قدمی بر دارد با تشکر
    • حسین علی گلابی IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
      0 1
      با سلام و ارادت خدا رحمت کنه پدر مادر کسی که برای افزایش حقوق کارکنان استانداری یک قدمی بر دارد با تشکر