۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۹
تیم اقتصادی دولت منسجم و در حال رفع مشکلات اقتصادی است
وزارت امور اقتصاد و دارایی:

تیم اقتصادی دولت منسجم و در حال رفع مشکلات اقتصادی است

وزارت امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد: تیم اقتصادی دولت به صورت منسجم با تصمیم‌گیری‌های تاثیر گذار به دنبال رفع مشکلات اقتصادی است.

به گزارش بازار به نقل از وزارت اقتصادی و دارایی، این نهاد در پاسخ به مطلب روزنامه جمهوری اسلامی مورخ ۱۹ دی ماه ۱۴۰۱ با عنوان «اعتراض دوباره نمایندگان مجلس از گرانی‌های افسارگسیخته و تیم اقتصادی دولت» توضیح داد: دولت سیزدهم از زمان روی کار آمدن سعی کرده تا مشکلات عدیده اقتصادی که از دولت گذشته وجود داشته را با اقداماتی که انجام می‌دهد کاهش دهد.

بر این اساس نرخ تورم ۱۲ماهه در زمان شروع به کار دولت سیزدهم در شهریور ۱۴۰۰ به رقم ۵۹٫۳ رسیده بود، اما با اقدامات دولت از جمله ثبات بخشی به بازار ارز، نظارت بر قیمت کالاها و خدمات و تامین مناسب کالاهای اساسی روند صعودی تورم کاهش و روند نزولی در پیش گرفت و در پایان سال گذشته به ۴۶.۲ درصد رسید و تیم اقتصادی دولت با مدیریت معاون اول رئیس جمهور همواره و به صورت هماهنگ با برگزاری جلسات منظم سعی در رفع مشکلات اقتصادی کشور دارد و به گواه آمارهای رسمی اقدامات دولت سیزدهم موثر بوده است.

در خصوص افزایش قیمت گوشت قرمز نیز دستگاه‌های مربوطه با توزیع گوشت منجمد و همچنین در دستور کار قرار دادن واردات، کاهش قیمت را در دستور قرار داده است.

همچنین در راستای حمایت از تولیدکنندگان سعی کرده با خرید و جمع‌آوری مرغ مازاد از تولیدکنندگان حمایت کند تا دچار ضرر و زیان نشوند.

دولت درباره مسائل اقتصادی از ماه‌های نخست سخنگوی مشخصی را تعیین کرده است و وزیر اقتصاد به عنوان سخنگوی اقتصادی دولت تقریباً هر دو هفته با برگزاری نشست خبری و حضور میان خبرنگاران به سئوالات آنها درباره مسائل اقتصادی پاسخ می‌دهد و اینگونه اظهارنظرها دور از انصاف به نظر می‌رسد.

کد خبر: ۲۰۰٬۴۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha