۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۳
امضای سند تفاهم نامه همکاری اقتصادی مشترک میان ایران ایران و پاکستان
در حاشیه افتتاح نمایشگاه ایران در کراچی پاکستان رخ داد؛

امضای سند تفاهم نامه همکاری اقتصادی مشترک میان ایران ایران و پاکستان

در حاشیه افتتاح نمایشگاه بزرگ اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در کراچی پاکستان، سند تفاهم نامه همکاری‌های مشترک سازمان توسعه تجارت ایران و پاکستان به امضا رسید.

به گزارش بازار، این سند حوزه‌های مختلف همکاری تجاری و اقتصادی میان دو کشور را تسهیل و تسریع می‌کند.

در مراسم امضای این سند که با حضور جمع کثیری از رسانه‌های دیداری و شنیداری پاکستانی و بین المللی و در حضور بیش از ۲۰۰ نفر از تجار ایرانی و پاکستانی میان دو کشور تبادل شد، آقای موتی والا از عزم و علاقه جدی دولت پاکستان برای توسعه تجارت با کشور ایران سخن گفت.

ایشان با تمجید از پیشرفت‌های کم نظیر ایران، بر اراده جدی خود برای غلبه بر تحریم‌های پولی و بانکی در مقابل توسعه روابط تجاری دو کشور خبر داد و به تشریح راهکارهای جایگزین پرداخت.

در این مراسم آقای پیمان پاک معاون وزیر صمت و رییس سازمان توسعه تجارت ایران نیز به تشریح عملکرد تجاری دو کشور پرداخته و از هدف‌گذاری صادرات ۵ میلیارد دلاری طی زمان کوتاه پیش رو خبر داد ایشان برگزاری نمایشگاه‌های اختصاصی و تبادل هیئت‌های تجاری را زمینه ساز ایجاد شناخت دوطرفه از ظرفیت‌ها و نیازمندی‌های طرف مقابل دانست و ابراز امیدواری کرد این قبیل رویدادها استمرار یابد.

وی با بیان وجود برخی موانع و مشکلات زیر ساختی از جمله روابط بانکی مالی، حمل و نقل دریایی و لجستیک و موضوع تعرفه‌ها بر اراده دولت ایران برای رفع این مشکلات در سایه تعامل با دولت پاکستان خبر داد.

در پایان این مراسم، سند تفاهم نامه در حضور سروزیر ایالت سند، تجار دو کشور و رسانه‌های جمعی امضا و تبادل گردید.

کد خبر: ۲۰۰٬۴۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha