۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۱
رشد ۲۶ درصدی بودجه‌ عمرانی در بودجه سال ۱۴۰۲| تخصیص‌های عمرانی باید در اولویت دولت باشد
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس اعلام کرد

رشد ۲۶ درصدی بودجه‌ عمرانی در بودجه سال ۱۴۰۲| تخصیص‌های عمرانی باید در اولویت دولت باشد

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با اشاره به افزایش ۲۶ درصدی بودجه عمرانی کشور در لایحه ۱۴۰۲، گفت: دولت در لایحه بودجه سال آتی ۳۲۷ هزار و ۹۲۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های عمرانی در نظر گرفته است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، عبدالجلال ایری، با اشاره به وضعیت اعتبارات عمرانی در لایحه بودجه ۱۴۰۲، گفت: در حال حاضر کشور با انبوهی از پروژه های عمرانی نیمه تمام روبرو بوده که برای تکمیل آن ها به حداقل ۷۰۰ هزار میلیارد تومان نیاز دارد که این رقم هر سال با افزایش هزینه‌ها رشد قابل توجهی خواهد کرد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، افزود: دولت در لایحه بودجه سال آتی ۳۲۷ هزار و ۹۲۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های عمرانی در نظر گرفته که حدود ۲۶ درصد رشد را نسبت به سال گذشته نشان می دهد هر چند با افزایش قیمت‌ها این میزان بودجه هم چندان گره گشای پروژه‌های عمرانی نیمه تمام نخواهد بود.

وی اظهار کرد: البته تخصیص اعتبارات پروژه های عمرانی نیز همواره یکی از موضوعاتی است که نسبت به آن گلایه داریم. با تخصیص کمتر از ۱۰ درصدی اعتبارات چه کاری باید صورت بگیرد؟ نباید تخصیص‌های عمرانی در اولویت آخر دولت قرار بگیرد چرا که تمامی این موارد پیشران‌های اقتصادی خواهند بود که به توسعه، آبادانی و اشتغال کشور کمک می‌کند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس، تاکید کرد: برای اجرای پروژه‌های عمرانی در کنار بودجه‌های دولتی باید به فکر جذب سرمایه گذار بخش خصوصی باشیم. تنها در این صورت است که می‌توانیم با گره کور چندین ساله بسیاری از پروژه‌های عمرانی ملی و استانی را باز کنیم.

کد خبر: ۲۰۰٬۳۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha