۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۸
صنایع تبدیلی موتور محرکه تولید هستند
سرپرست مدیریت صنایع تبدیلی جهادکشاورزی گلستان:

صنایع تبدیلی موتور محرکه تولید هستند

گرگان- دبیدی، سرپرست مدیریت صنایع تبدیلی جهادکشاورزی گلستان گفت: صنایع تبدیلی موتور محرکه تولید هستند و با توسعه این بخش می توان به اقتصاد استان رونق بخشید.

هادی دبیدی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: : صنایع تبدیلی موتور محرکه تولید هستند که با توسعه آن می توان به اقتصاد استان رونق بخشید.

سرپرست مدیریت صنایع تبدیلی جهادکشاورزی گلستان افزود: توسعه صنایع تبدیلی در گلستان ملزم به اجماع تمام دستگاه های اجرایی استان در این حوزه است.

دبیدی با بیان اینکه جهادکشاورزی از سرمایه گذاران در حوزه صنایع تبدیلی استقبال می کند، یادآورشد: باید برای توسعه صنایع تبدیلی در استان زیرساخت های لازم فراهم شود تا سرمایه گذاران با اطمینان خاطر به فعالیت بپردازند.

وی ادامه داد: به دنبال ایجاد شهرک صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی هستیم تا عرصه در اختیار سرمایه گذار قرار بگیرد و از سوی دیگر نگرانی برای اخذ مجوزهای لازم نداشته باشند.

سرپرست مدیریت صنایع تبدیلی جهادکشاورزی گلستان یادآور شد: در حوزه صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات سیب زمینی، گیاهان دارویی، مرکبات و هلو در گلستان به شدت ضعف وجود دارد و اولویت ایجاد کارخانجات تبدیلی با این محصولات کشاورزی بوده است.

دبیدی ادامه داد: تولید محصولات قابل فرآوری در استان به میزان پنج میلیون تن بوده اما ظرفیت کارخانه های موجود در گلستان سه میلیون و ۴۰۰ هزار تن است و باید متناسب با تولید به توسعه و ایجاد کارخانه های فرآوری پرداخت.

وی خاطرنشان کرد: عدم نقدینگی در صنایع باعث شده تا کارخانه ها با یک سوم توان فعالیت کنند که این امر موجب ضرر به تولید و اقتصاد استان می شود.

دبیدی اضافه کرد: زمانی که صنایع به حداقل توان خود کار می کنند موجب خروج بخشی از مواد اولیه یا محصولات به خارج استان برای فرآوری شده و استان از ارزش افزوده آن محصول بی نصیب می ماند.

سرپرست مدیریت صنایع تبدیلی جهادکشاورزی گلستان با بیان اینکه باید تسهیلات کم بهره برای توسعه صنایع تبدیلی در استان در نظر گرفت ، گفت: بانک ها باید در این زمینه همکاری لازم را برای دریافت وثیقه با تولیدکنندگان داشته باشند و موانع پیش روی آنها را بردارند تا سرمایه در گردش مورد نیازشان تامین شود.

به گفته وی، نباید از بخش بازرگانی محصولات کشاورزی غافل شد بلکه با فعال شدن این بخش می توان متناسب با بازار داخل و خارج به تولید محصولات کشاورزی پرداخت.

دبیدی ادامه داد: می توان با ایجاد پایانه های صادراتی اقتصاد استان را رونق بخشید و تولیدات کشاورزی را به کشورهای مقصد با توجه به استانداردهای آن ارسال کرد.

سرپرست مدیریت صنایع تبدیلی جهادکشاورزی گلستان حضور استارت آپ های فعال حوزه بازرگانی را نیاز کشاورز استان دانست و افزود: این استارت آپ ها می توانند به فروش محصولات صنایع کوچک استان کمک کنند تا بازار هدف تولیدات خود را پیداکنند.

کد خبر: ۲۰۰٬۳۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha