۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۵
قیمت جهانی طلا رکورد ۹ ماهه خود را شکست| آیا افزایش قیمت ادامه خواهد داشت؟
تحلیل بازار جهانی طلا؛

قیمت جهانی طلا رکورد ۹ ماهه خود را شکست| آیا افزایش قیمت ادامه خواهد داشت؟

قیمت طلا صبح روز دوشنبه به وقت بازارهای اروپایی، موفق شد پیش از اصلاح قیمت به سمت ۱۹۱۵ دلار، رکورد ۹ ماهه خود را شکسته و به قیمت ۱۹۲۹ دلار برسد.

به گزارش بازار؛ قیمت طلا صبح روز دوشنبه به وقت بازارهای اروپایی، موفق شد پیش از اصلاح قیمت به سمت ۱۹۱۵ دلار، رکورد ۹ ماهه خود را شکسته و به قیمت ۱۹۲۹ دلار برسد.

بر اساس این گزارش، قیمت طلا صبح امروز پیش از کاهش به سمت ۱۹۱۵ دلار موفق به شکستن رکورد ۹ ماهه خود شده و با اینحال، همچنان در محدوده بالای عدد ۷۰ در (۱۴) RSI به سر می برد که نشان دهنده قرار گرفتن قیمت در منطقه خرید بیش از حد است.

قیمت جهانی طلا رکورد ۹ ماهه خود را شکست| آیا افزایش قیمت ادامه خواهد داشت؟

عدد (۱۴) RSI در حال حاضر روی محدوده ۷۵ قرار دارد که نشان دهنده هیجان خریداران به حساب می آید. باید توجه داشته باشیم که شکسته شدن قیمت در بازاه ۴ ساعته به زیر ۱۹۱۷ دلار می تواند منجر به اصلاح بیشتر آن شود.

اما در صورت ادامه روند افزایش قیمت طی ساعات آینده و باقی ماندن سطح بالای ۱۹۱۷ دلار، می توان انتظار افزایش قیمت تا ۱۹۴۰ الی ۱۹۴۱ دلار را داشت. در اینصورت، مقاومت پیش روی بعدی برای طلا، روی ۱۹۵۰ دلار خواهد بود که مقاومت روانی محکمی برای این فلز گرانبها محسوب می شود.

کد خبر: ۲۰۰٬۳۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha