۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳
بهره‌برداری از ۳۳ هزار واحد مسکونی مهر تا دو ماه آینده
مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن اعلام کرد

بهره‌برداری از ۳۳ هزار واحد مسکونی مهر تا دو ماه آینده

نبیان، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از بهره برداری ۳۳ هزار واحد مسکونی مهر تا دو ماه آتی خبر داده و گفته است: تمامی واحدهای باقیمانده مسکن مهر به غیر از واحدهایی که دارای پرونده حقوقی هستند و واحدهای فاقد متقاضی امسال تکمیل و تحویل متقاضیان می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، بر اساس وعده‌ای که محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در سال گذشته اعلام کرد، امسال تا پایان سال پرونده مسکن مهر بسته خواهد شد و متقاضیان این واحدها بالاخره بعد از کش و قوس‌های فراوان می‌توانند در واحدهای مسکونی مهر مستقر شده و زندگی کنند. البته تکمیل واحدهای مسکونی مهر شامل واحدهایی که دارای پرونده‌های حقوقی بوده و عملا تا معین شدن دستور قضایی و تعیین تکلیف در مورد آنها هرگونه عملیات ساختمانی برای آنها امکانپذیر نیست و همچنین واحدهای مسکونی که پیشرفت فیزیکی کمتر از ۳۰ درصد دارند و از لیست مسکن مهر خارج شده‌اند، نمی‌شود.  

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و عضو کابینه دولت دوازدهم در تازه‌ترین اظهارنظر در خصوص مسکن مهر و ارایه آمار در این‌باره اعلام کرد: از دو میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکونی مهر حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد در دولت تدبیر و امید تکمیل و بهره برداری شد.

عضو کابینه دولت دوازدهم توضیح داد: توضیح داد: از زمانی که مسئولیت وزارت راه و شهرسازی را برعهده گرفتم ۲۲۰ هزار واحد مسکن مهر در سراسر کشور تکمیل و تحویل مردم شد. هم اکنون ۱۳۰ هزار واحد مسکونی مهر نیز در حال تکمیل نهایی و برقراری انشعابات است و عملا بیش از ۶۰ هزار واحد مسکونی مهر باقیمانده که در حال تکمیل آنها هستیم.

سازمان ملی زمین و مسکن که متولی احداث واحدهای مسکونی مهر در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت بوده است و بخشی از احداث واحدهای مسکونی مهر را در شهرها برعهده داشته است نسبت به تکمیل واحدهای مسکونی مهر، گام های موثری برداشته است.

در همین رابطه، علی نبیان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفته است: سال گذشته ۶۰ هزار واحد مسکونی مهر توسط این سازمان تکمیل و تحویل متقاضیان شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی به اشاره به اینکه بر اساس وعده‌ای که پیش‌تر وزیر راه و شهرسازی مبنی بر تکمیل واحدهای مسکونی مهر تا پایان امسال دادند، واحدهای مسکونی مهر در زمان مقرر تکمیل و تحویل متقاضیان می‌شود، افزود: اگرچه بحران کرونا، روند تکمیل واحدها را با کندی مواجه کرد، اما برنامه‌ریزی‌های به گونه‌ای است که امسال پرونده مسکن مهر بسته شود.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن خاطرنشان کرد: حدود ۳۳ هزار واحد مسکونی مهر در حوزه مسئولیت سازمان ملی زمین و مسکن باقیمانده است که این واحدها حداکثر تا دو ماه دیگر تکمیل و تحویل متقاضیان خواهد شد.

نبیان یادآور شد: تعدادی واحدهای مسکونی مهر هستند که درگیری‌های حقوقی دارند بالطبع زمانیکه پرونده در مراجع قضایی است، نمی‌توان در خصوص آنها اقدامی انجام داد. همچنین تعدادی از واحدهای مسکونی مهر هستند که فاقد متقاضی بوده که در مورد آنها در حال تصمیم‌گیری هستیم.

وی در خصوص تعیین تکلیف واحدهای مسکونی مهر بدون متقاضی نیز اعلام کرد: موفق شدیم تعدادی از واحدهای مسکونی مهر را کاهش دهیم. هم اکنون بخشی از این واحدها به کمیته امداد امام خمینی(ره) واگذار شده و کاهش یافته است. در تلاش هستیم تا واحدهای مسکونی مهر فاقد متقاضی را واگذار کنیم.

به گفته نبیان، واحدهای مسکونی فاقد متقاضی پیش تر ۴۰ هزار واحد مسکونی بوده است که هم اکنون این رقم به دلیل واگذاری تعدادی از واحدها کاهش چشمگیری یافته است.

کد خبر: ۲۰٬۰۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha