۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۶
پیش‌بینی ۵۰۰ هزار میلیارد تومان برای ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت
شهردار تهران اعلام کرد

پیش‌بینی ۵۰۰ هزار میلیارد تومان برای ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت

زاکانی، شهردار تهران گفت: پانصد و هفت هزار میلیارد تومان برای توسعه حمل و نقل عمومی در برنامه چهارم توسعه در نظر گرفته شده است.

به گزارش بازار، علیرضا زاکانی در حاشیه صد و بیست و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ۵۰۷ هزار میلیارد تومان در برنامه چهارم توسعه ناظر بر ناوگان حمل و نقل عمومی است، افزود: از این میزان ۳۶۰ هزار میلیارد تومان برای مترو و ۱۴۷ هزار میلیارد تومان نیز جداگانه در نظر گرفته شده است.

شهردار تهران افزود: اعداد و ارقام در هر مدل آماده شده و به دنبال این هستیم گره ترافیکی تهران را باز کنیم، گره آلودگی هوا نیز با این اقدامات تا حدودی باز می‌شود، ما به دنبال باز شدن گره نوسازی شهر و ایجاد تسهیلات برای رفاه مردم هستیم.

علیرضا زاکانی با بیان اینکه برنامه چهارم توسعه ۱۴۶ حکم دارد، گفت: قرار بود ۶۳۰ دستگاه ون وارد شود که در مسیر پلاک گذاری است و سپس دستورالعمل برای واگذاری را وزارت کشور برای استفاده کنندگان صادر می‌کند که امیدواریم تا پایان سال این دستگاه‌ها وارد شود.

شهردار تهران افزود: اولویت ما در توسعه ناوگان، تمام بخش‌هاست و، چون مترو زمان‌بر است، در کوتاه مدت روی تاکسی، ون و اتوبوس سرمایه گذاری کرده و در برنامه میان مدت مترو مدنظر است، چون مترو پروسه خاص و زمان‌بر خود را دارد، بازخورد فعالیت‌ها در میان مدت ایجاد خواهد شد که مصوبات برنامه چهارم مقدمه آن خواهد بود.

علیرضا زاکانی در پایان گفت: اولویت در تاکسیرانی، نوسازی تاکسی‌های فرسوده است و دستورالعمل آن همان وام و قدرالسهمی است که ما تامین می‌کنیم.

کد خبر: ۲۰۰٬۲۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha