۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۳
 مالیات بر سود شرکت‌ها از ۲۵ به ۱۸ درصد کاهش می‌یابد
رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲:

مالیات بر سود شرکت‌ها از ۲۵ به ۱۸ درصد کاهش می‌یابد

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲ گفت: پیشنهاد شده است مالیات بر سود شرکت ها از ۲۵ درصد به ۱۸ کاهش یابد و همینطور معافیت مالیاتی حقوق کارکنان دولت به آستانه ۷ میلیون برسد یعنی تا ۷ میلوین معاف است.

به گزارش بازار، سید شمس الدین حسینی رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲ در گفت‌وگوی تلویزیونی با اشاره به جلسه امروز یکشنبه ۲۵ دی این کمیسیون اظهار کرد: جلسه امروز کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲ به بخش درآمدها از منابع اختصاص داشت.

وی افزود: رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزیر امور اقتصاد و دارایی و رئیس سازمان امور مالیاتی مبانی درآمدهای مالیات را ارئه کردند. پیشنهاد شده است مالیات بر سود شرکت ها از ۲۵ درصد به ۱۸ کاهش یابد و همینطور معافیت مالیاتی حقوق کارکنان دولت به آستانه ۷ میلیون برسد یعنی تا ۷ میلوین معاف است.

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲ خاطر نشان کرد: مبانی که دوستان ارائه کردند معطوف به این بود که تلاش کنند با کوشش مالیات و تکمیل پایگاه‌های اطلاعاتی به نوعی میزان بیشتری از ظرفیت مالی را بر عهده بگیرند به بیان دیگر در اینجا هیچ افزایش نرخی نداریم و هیچ فشار جدید مالیاتی پیشنهاد نشده است و همه اینها باعث می شود سازمان مالیاتی بتواند خودش را تجهیز کند و به لحاظ حقوقی از سازمان مالیاتی پشتیبانی شود تا میزان رشد مالیاتی را تحقق ببخشد.

حسینی تصریح کرد: رشد، عدد بالایی است؛ نسبت به پیش‌بینی عملکرد ۸ ماهه، متوسط حدود ۶۴ درصدد پیش بینی شده است البته رسیدگی ما به پایان نرسیده است و ما چیزی را تصویب نکردیم اما آنچه که سازمان مالیاتی و وزیر اقتصاد تاکید کردند این مسئله را از مسیر کوشش مالیات و تکمیل اطالاعات انجام می دهند تا فشار بر یک پایه مالیاتی خاص.

کد خبر: ۲۰۰٬۱۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha