۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۷
اهمیت بسترسازی برای حضور بیشتر بخش خصوصی در برنامه هفتم
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد

اهمیت بسترسازی برای حضور بیشتر بخش خصوصی در برنامه هفتم

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به تخصیص پایین بودجه پروژهای عمرانی گفت: در برنامه هفتم توسعه حتما باید به حضور بیشتر بخش خصوصی در پروژه‌های عمرانی و با ابزارهای تشویقی توجه شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، صدیف بدری، در خصوص وضعیت اعتبارات پروژ های عمرانی در لوایح بودجه گفت: رقمی که برای اجرا و با تکمیل پروژه‌های عمرانی در بودجه عمومی سال جاری کشور دیده شده قابل ملاحظه نیست هر چند ظرفیت‌هایی مانند فاینانس داخلی در ماده ۵۶ و فرصت‌های دیگر مشارکتی در بودجه دیده شده اما برای تکمیل حجم انبوهی از پروژهای نیمه‌تمام کشور کافی نیست.

این نماینده مردم در مجلس عنوان کرد: در خصوص بودجه سال ۱۴۰۲ نیز همانگونه که در مصاحبه مسئولان دولتی نیز نمایان است، اعتبارات عمرانی و زیرساختی با توجه به گرانی مصالح و افزایش بها تمام شده پروژه‌ها، رشد مناسبی نسبت به سال جاری نداشته است. این دیدگاه برای اتمام پروژه ها مناسب نیست چرا که در تخصیص‌ها نیز پروژه‌های عمرانی در اولویت اخر قرار دارند.

وی با اشاره به تخصیص بسیار پایین بودجه‌های عمرانی افزود: مبلغی از صندوق توسعه ملی صرف پروژه‌های عمرانی و زیرساختی خواهد شد، اما متاسفانه دیدگاه توجه به مسائل زیرساختی، توسعه‌ای عمرانی و اشتغال پایدار را در دولت‌مردان نمیبینم.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس عنوان کرد: بدنه دولت باید کوچک‌تر و چابک‌سازی شود. هم اکنون هر دولتی که سرکار می‌آید افراد خودش را از خارج بدنه دولت و بدون ردیف استخدامی جذب می‌کند که این امر بدنه دولت را وسیع‌تر و هزینه‌ها را افزایش می‌دهد؛ در حالی که باید هزینه‌های دولت کاهش پیدا کرده و صرف تکمیل پروژه‌های عمرانی کشور شود.

بدری عنوان کرد: در برنامه هفتم توسعه نیز حتما باید به حضور بیشتر بخش خصوصی در پروژه‌های عمرانی با ابزارهای تشویقی و توجیه دار کردن سرمایه‌گذاری در پروژه های اقتصادی کلان توجه شود.

این نماینده مردم در مجلس با اشاره به لزوم اجرای برنامه‌های توسعه‌ای توسط دولت‌ها اظهار کرد: حکمی در برنامه ششم توسعه داشتیم مبنی بر اختصاص یک درصد از فروش نفت و گاز به توسعه حمل‌ونقل ریلی که تاکنون اجرایی نشد.

کد خبر: ۲۰۰٬۰۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha