۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹
نسخه فیزیکی بیمه نامه شخص ثالث حذف می شود
مدیرکل نظارت فنی بر بیمه های غیر زندگی بیمه مرکزی:

نسخه فیزیکی بیمه نامه شخص ثالث حذف می شود

خسروجردی، مدیرکل نظارت فنی بر بیمه های غیر زندگی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران گفت: تصمیم بیمه مرکزی دربحث بیمه شخص ثالث اتومبیل اینکه در ادامه حذف برش های خسارت یا به اصطلاح کوپن خسارت از ابتدای خرداد ماه سال جاری نسخه فیزیکی بیمه نامه هم حذف شود.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، «عباس خسروجردی» گفت: بطورکلی از ابتدای خرداد ماه دیگر نیازی به بیمه نامه به عنوان یک سند فیزیکی وجود ندارد و در این زمینه هماهنگی های لازم با ذی نفعان بیرونی صنعت بیمه مثل پلیس، قوه قضائیه، راهداری و وزارت کشور انجام شده است.

وی اظهارداشت: این ذی نفعان با اطلاعاتی که بصورت وب سرویس دریافت می کنند می توانند اصالت بیمه نامه های افراد را تائید کنند از طرفی خود بیمه گذاران هم در زمان حادثه دیگر نیازی به بیمه نامه بصورت فیزیکی نخواهند داشت.

مدیرکل نظارت فنی بر بیمه های غیر زندگی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران گفت: خسارت های مالی تا سقف ۱۱ میلیون تومان در سال ۹۹ بدون نیاز به کروکی پرداخت می شود یعنی با مراجعه حضوری طرفین به واحدهای خسارت، خسارت خود را دریافت می کنند.

وی افزود: شرکت های بیمه هم از این تاریخ به بعد بدون نیاز به نسخه فیزیکی بیمه نامه های افراد را تمدید و درضمن خسارت های آنان را رسیدگی خواهند کرد.

خسروجردی ادامه داد: البته شرکت های بیمه موظف شده اند پس از صدور بیمه نامه لینک دسترسی به اطلاعات بیمه نامه را از طریق پیامک به مشتریان و خریداران بیمه نامه ها ارسال کنند.

کد خبر: ۲۰٬۰۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha