۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲
۴ پروژه  آبخوان داری درزنجان اجرا می شود
مدیرکل منابع طبیعی زنجان:

۴ پروژه  آبخوان داری درزنجان اجرا می شود

زنجان - مدیرکل منابع طبیعی زنجان با بیان اینکه در سال جاری چهار پروژه آبخوانداری در حال اجرا است، گفت: مهمترین این طرح ها آبخوان داری روستای چهره آباد با ۱۰ میلیارد تومان اعتبار است. 

به گزارش خبرنگار بازار، خلیل آقاجانلو صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران در محل منابع طبیعی زنجان، به اجرای طرح آبخوان داری در استان زنجان اشاره کرد و گفت: تاکنون ۱۳ طرح آبخوان داری در استان اجرا شده و این طرح شاه کلید نجات آبهای روان می باشد. 

وی اظهار کرد: با اجرای طرح آبخوان داری آب های سطحی روان به زیر زمین و منابع آبی ترزیق می شود و در کاهش خسارت سیل ، کم آبی و خشکسالی بسیار موثر است. 

مدیرکل منابع طبیعی زنجان، با بیان اینکه ۱۳ طرح آبخوان داری در استان اجرا شده است، ابراز داشت: با این اجرای این طرح بیش از سه برابر سد تهم صرفه جویی کند و یک سوم آب این سد  را به منابع زیر زمینی ترزیق می کند. 

آقاجانلو  تاکید کرد: اعتبار تخصیص‌یافته برای اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری در هشت شهرستان استان زنجان و ۱۶ حوزه تقسیم می‌شود.

وی با بیان اینکه انجام مطالعات و شناسای مناطق بحرانی و دشت های بحرانی استان توسط اداره کل انجام می شود، تاکید کرد: باید سیلاب ها مدیریت شود. 

مدیرکل منابع طبیعی زنجان با بیان اینکه در سال جاری چهار پروژه  آبخوان داری در حال اجرا است، تصریح کرد: مهمترین طرح شاخص پروژه آبخوان داری روستای چهره آباد در شهرستان زنجان است که ۱۰ میلیارد تومان اعتباربه آن اختصاص یافته و تا پایان سال ۹۹ به بهره برداری رسید. 

آقاجانلو با بیان اینکه موضوع تسهیل‌گری و استفاده از ظرفیت و مشارکت‌های مردمی برای اجرای طرح‌ها مهم است، افزود: مسائل فرسایش خاک، کم‌آبی و خشکسالی در انتخاب حوزه‌هایی برای اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری مهم است. 

وی تاکید کرد: آبخیزداری گامی در راستای توسعه پایدار منابع طبیعی بوده که خود بستر توسعه پایدار کشور است و مهمترین ویژگی آبخیزداری مدیریت حوزه های آبخیز به عنوان سیستم های پویای فیزیکی،بیولوژیکی، اقتصادی و اجتماعی است. 

مدیرکل منابع طبیعی زنجان افزود: کاهش سیلاب‌های فصلی، حفاظت خاک و تغذیه آب‌های زیرزمینی از اهداف مهم اجرای طرح های آبخیزداری است.

کد خبر: ۲۰٬۰۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha