خروج اپل و متا از رتبه بندی بهترین‌ها برای کار

خروج اپل و متا از رتبه بندی بهترین‌ها برای کار

شرکت اپل و متا در رتبه بندی که توسط سایت گلسدور در مورد صد مکان بهتر برای کار منتشر می‌شود؛ تنزل قابل ملاحظه‌ای کردند به طوری که دیگر در لیست جا ندارند.

به گزارش بازار، شرکت اپل برای بیش از یک دهه به عنوان یکی از بهترین‌ها برای کار در نظر گرفته می‌شد. این شرکت همیشه در صدر رتبه بندی ۱۰۰ بهترین مکان برای کار (که توسط سایت گلسدور انجام شود) قرار داشت. با این حال، رتبه بندی سال ۲۰۲۳ به تازگی منتشر شده و اپل دیگر در آن لیست نیست.

براساس CNBC دو شرکت بزرگ فناوری اپل و متا در رتبه بندی ۱۰۰ بهترین مکان برای کار در سال ۲۰۲۳ غایب هستند. به طور دقیق تر، هر دو شرکت در سال گذشته رضایت کارمندان را کسب نکردند.

متا در سال ۲۰۲۱، جایگاه ۱۱ را داشت در حالی که اپل در رتبه ۳۱ بود. اما در سال ۲۰۲۲، این شرکت‌ها به ترتیب با رفتن به جایگاه ۴۷ و ۵۶ افت قابل توجهی داشتند. رتبه بندی گلسدور بر اساس بررسی‌های ارسال شده توسط کارمندان این شرکت‌ها در این پلتفرم انجام می‌شود. گلسدور برای رتبه‌بندی سال ۲۰۲۳، صدها هزار شرکت با حداقل هزار کارمند را بین اکتبر ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲ تجزیه و تحلیل کرد.

دانیل ژائو، اقتصاددان ارشد گلسدور می‌گوید که نبود اپل و متا در رتبه‌بندی امسال جالب است، زیرا هر دو شرکت در دهه گذشته هرگز از فهرست خارج نشده‌اند. به عنوان مثال، اپل در ۱۵ سال گذشته در این رتبه بندی بوده است، در حالی که متا (فیسبوک سابق) از سال ۲۰۱۱ در این لیست قرار داشته و حتی در گذشته رتبه اول را کسب کرده است.

اپل در سال‌های اخیر نسبت به سایر شرکت‌ها سیاست سخت‌گیرانه‌تری برای دورکاری وضع کرده است. بسیاری از کارمندان اپل را ترک کردند، زیرا این شرکت از آن‌ها خواسته بود حداقل سه روز در هفته حضور داشته باشند.

از سوی دیگر، متا در نوامبر ۲۰۲۲ اخراج گسترده‌ای را داشت. ۱۳ درصد از کارکنان متا به دلیل کاهش درآمد شرکت اخراج شدند. البته این موضوع باعث شده تا کارکنانی که در آنجا به کار خود ادامه می‌دهند نگران اخراج‌های دسته جمعی بعدی باشند. درآمد متا در سه ماهه سوم مالی ۲۰۲۲ با ۴ درصد کاهش به ۲۷.۷۱ میلیارد دلار رسید.

مدیر بخش یادگیری ماشین اپل، در ماه می ۲۰۲۲، به دلیل مخالفت با خط مشی کار حضوری، شرکت را ترک کرد. در سال ۲۰۲۱، چندین مدیر اجرایی نیز به دلیل سیاست بازگشت به دفتر اپل، شرکت را ترک کردند.

در سال گذشته بسیاری از کارمندان اپل به دلیل عدم برخورد شرکت با گزارش‌های مربوط به آزار جنسی و رسیدگی نکردن به این موضوع نارضایتی خود را ابراز کرده بودند.

کد خبر: ۱۹۹٬۹۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha