۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۸
شرکت پشتیبانی امور دام گلستان بدعهدی کرد
دامدارگلستانی:

شرکت پشتیبانی امور دام گلستان بدعهدی کرد

گرگان-خداوردی، دامدارگلستانی گفت: شرکت پشتیبانی امور دام گلستان بدعهدی کرده و مطالبات دامداران را پس از گذشت چندماه پرداخت کرد؛ زمانیکه دامدار باید نهاده را به چند برابر قیمت بخرد.

ابوالفضل خداوردی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: خوارک دامی که توسط دولت در اختیار دامدار قرار می گیرد به میزان کافی نبوده و دامدار باید مابقی آن را از بازار آزاد تهیه کند.

این دامدار گلستانی افزود: دامداران باید خوارک دام را با سه برابر قیمت نهاده دولتی از بازار تهیه کنند اما توان خرید را دیگر ندارند و مجبور به کشتن دام مولد خود می شوند.

خداوردی با بیان اینکه نبود بازار یکی دیگر از چالش های دامداران است، یادآورشد: بازار مناسبی برای فروش گوشت دام نیست ضمن اینکه قیمت خرید دام با هزینه های تولید آن هم خوانی ندارد.

به گفته وی، اگر خوراک دام توسط دولت به میزان کافی و درست در اختیار دامدار قرار بگیرد، تولید کننده مجبور به کشتن دام مولد نمی شود و قیمت گوشت افزایش نمی یابد.

این دامدار گلستانی اضافه کرد: دامداران در حال حاضر با کشتن دام هایشان برای سایر دام ها خوراک خریده و شکم آنها را سیر می کنند.

وی یادآورشد: از هزار و ۲۰۰ راس گوسفند که داشتم فقط ۳۰۰ راس باقی مانده زیرا برای تامین هزینه ها مجبور به کشتن دام هایم شدم.

خداوردی بدعهدی شرکت پشتیبانی امور دام گلستان را یکی دیگر از چالش های دامداران عنوان کرد و افزود: شرکت پشتیبانی امور دام استان مطالبات دامداران را بعد از گذشت چندماه پرداخت می کند زمانی که دیگر به کار دامدار نیامده و باید با قیمت های چندبرابر خوراک دام بخرد.

کد خبر: ۱۹۹٬۸۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 4
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • مریم۰ IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
      3 1
      چیز جدیدی نیست این‌چیزها. من نمیدونم چرا شما اصلا این چیزارو چاپ میکنید. چند ده ساله همین جور خبرهها رو میشنویم. چهه چیزی تغییر میکنهه
    • دامدار سمنان IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
      4 0
      دامدار ی بنده از دویست و پنجاه راس به پنجاه راس رسیده هنوز هم خبری از وعده های مسئولان نیست،
      • قصاب تهرانی IR ۰۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
        0 0
        سلام اگر جسارتا فروشنده هستی خریدارم گوساله کشتاری بقیمت
    • جمعی ازگاوداران کرمانشاه IR ۰۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
      2 0
      واقعاجای تاسف داره برای مسولین صنعت گاوداری به کلی نابود شدازوقتی که ارزنهاده های دامی قطع شدبنظرم یک جنگ هم نمیتونست همچین شرایطی به وجود بیاره فاتحه گاوداران صنعتی خوانده شدتمام