۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۴
کاهش انتظارات نرخ بهره ای در آمریکا
تحلیل روز بازارهای مالی بین المللی؛

کاهش انتظارات نرخ بهره ای در آمریکا

امروز شاخص تورمی قیمت مصرف کننده در آمریکا اعلام می شود، که پیش بینی ها نشان می دهد که احتمالا کاهشی خواهد بود و این کاهش می تواند انتظارات نرخ بهره ای را در آمریکا کاهش دهد.

به گزارش بازار، ویدزوز بروکرز در تحلیل فاندامنتال و تکنیکال روز بازارهای مالی بین المللی چنین نوشته است:

۱️- امروز شاخص تورمی قیمت مصرف کننده در آمریکا اعلام می شود، که پیش بینی ها نشان می دهد که احتمالا کاهشی خواهد بود و این کاهش می تواند انتظارات نرخ بهره ای را در آمریکا کاهش دهد. این موضوع سطح ریسک پذیری را در بازار های مالی و سهام افزایش داده و شاخص داوجونز پس از پولبک به محدوده ۳۳۴۵۰۰ واحدی، به موج صعودی بازگشته و احتمال صعود میان مدت افزایش یافته است. از نظر خبری و فاندامنتالی، در صورتی که کاهش تورم نقطه به نقطه سالانه زیر ۶.۵ درصد باشد، می تواند تقاضا برای بازار سهام را افزایش دهد.

۲- در بازار نفت و شاخص نفت برنت، روز گذشته شاخص هفتگی تغییرات موجودی ذخایر نفت خام آمریکا اعلام شد، که بسیار بیشتر از انتظار ها افزایش نزدیک به ۱۹ میلیون بشکه ای را نشان می داد، اما این افزایش نتوانست موجب تاثیر قابل توجهی در نزول قیمت نفت خام داشته باشد. در دو هفته اخیر طوفان و بارش سنگین برف بسیاری از پالایشگاه های نفت در آمریکا را بصورت موقت به تعطیلی کشانده و این موضوع یکی از دلایل انباشت ذخایر بوده است. از نظر تکنیکالی اما قیمت به محدوده مهم میانگین ۳۴ روزه رسیده و نسبت به آن واکنش برگشتی داشته است. احتمال نزول قیمت در کوتاه مدت در این محدوده تقویت شده است.

۳- در بازار طلا، در آستانه اعلام شاخص تورمی قیمت مصرف کننده آمریکا، قیمت در محدوده زیر کانال ۱۹۰۰ دلاری در شرایط رنج و اصلاح زمانی در نوسان است. در صورتی که کاهش تورم بیشتر از پیش بینی ها باشد، احتمال صعود میان مدت قیمت طلا به بالای کانال ۱۹۰۰ دلاری تقویت می شود. از نظر تکنیکالی نیز این افزایش محتمل تر است و تمایل به صعود میان مدت افزایش یافته است.

۴- در برابری دلار به ین، اخبار و گمانه زنی ها نشان می دهد که بانک مرکزی ژاپن در نشست پیش رو احتمالا سیاست های انقباضی را تا حدودی افزایش خواهد داد و این موضوع موجب افزایش تقاضا برای ین شده است. در حال حاضر قیمت پس از پولبک به میانگین مهم ۲۰۰ روزه، به موج نزولی بازگشته و احتمال نزول میان مدت قیمت تقویت شده است.

۵- در برابری یورو به دلار، قیمت همچنان در محدوده سقف هفت ماهه در نوسان است و فعالین و معامله گران در انتظار اعلام شاخص تورمی قیمت مصرف کننده در آمریکا هستند، که انتظارات نرخ بهره ای و در نتیجه میزان تقاضا برای دلار را بهتر نشان خواهد داد. از نظر تکنیکالی، قیمت در محدوده سقف در شرایط اصلاح زمانی در حرکت است و در صورتی که از محدوده ۱.۰۷۸۶ با اعتبار به بالا عبور کند، احتمال صعود میان مدت قیمت تقویت خواهد شد. سناریو دوم، برگشت معتبر از این محدوده است، که در صورتی که با اخبار منفی و افزایشی تورم آمریکا همزمان شود، می تواند نشانه ای برای نزول میان مدت قیمت باشد.

کد خبر: ۱۹۹٬۶۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha