۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۶
تکذیب صدور مجوز برای ساخت مسکن زیر ۳۵ متر

تکذیب صدور مجوز برای ساخت مسکن زیر ۳۵ متر

سخنگوی شهرداری تهران با اشاره به اینکه ایده ساخت واحدهایی با متراژ پایین در دوره پنجم مدیریت شهری مطرح شد، تاکید کرد: براساس قانون، شهرداری مجوز ساخت مسکن با متراژ زیر ۳۵ متر نمی‌دهد.

به گزارش بازار، عبدالمطهر محمدخانی گفت: اساساً طرح ساخت مسکن زیر ۳۵متر در دستور کار نیست و چنین ایده‌ای نیز توسط هیچ‌کدام از مدیران ارشد شهرداری یا شورای محترم مطرح نشده است.

رییس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری پایتخت افزود: در دوره گذشته مدیریت شهری ایده ساخت واحدهایی با متراژ پایین مطرح شد، با این هدف که افرادی که برای کار به شهر تهران مراجعه می‌کنند به جای اینکه شب داخل خودرو خود بخوابند، در این واحدها به سر ببرند. حتی این طرح در کمیسیون ماده ۵ و شورای عالی شهرسازی و معماری هم مطرح شد؛ اما هیچگاه اجرایی نشد.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر برابر قوانین بالادستی به ازای هر نفر ۱۷.۵ مترمربع مساحت برای یک خانه مسکونی در نظر گرفته شده است که برای دو نفر حدود ۳۵ متر مربع است و بر اساس این قانون مجوز و پروانه ساخت برای واحدهای مسکونی زیر ۳۵ مترمربع از سوی شهرداری تهران داده نمی‌شود.

سخنگوی شهردار تهران در این حال تاکید کرد: از ابتدای امسال تنها ۱۵ پرونده آن هم در محدوده بافت فرسوده به دلیل اینکه سال‌ها به دلیل ریزدانگی و نفوذناپذیری امکان نوسازی نداشتند و همچنین حاضر به تجمیع با املاک پیرامونی نیز نشده بودند؛ مجوز ساخت دریافت کرده اند که مساحت این املاک ۳۵ مترمربع بوده است.

کد خبر: ۱۹۹٬۶۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha