۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۱
کاهش نسبی قیمت طلا در بازار جهانی

کاهش نسبی قیمت طلا در بازار جهانی

در معاملات بازار جهانی روز چهارشنبه قیمت طلا روند کاهشی داشت، به گونه‌ای که قیمت این فلز زرد با ۱.۸ درصد کاهش به ۱۸۷۵ دلار و ۱۰ سنت رسید.

به گزارش بازار، کارشناسان دلیل این کاهش نسبی را منتظر بودن معامله گران برای آمارهای کلیدی تورم ایالات متحده دانسته اند که قرار است در هفته جاری برای ارزیابی موضع فدرال رزرو و افزایش نرخ بهره ارایه شود.

همه توجه‌ها به داده‌های شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده است که قرار است امروز پنج شنبه منتشر شود. جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در کنفراس بانک مرکزی سوئد که روز سه شنبه برگزار شد، درباره سیاست پولی فدرال اظهارنظری نکرد.

میشل بومن، رئیس فدرال رزرو گفت: بانک مرکزی ایالات متحده باید برای مبارزه با تورم بالا، نرخ بهره را بیشتر افزایش دهد و این احتمالا منجر به شرایط منعطف‌تر بازار کار خواهد شد.

طلا نسبت به افزایش نرخ‌های بهره بسیار حساس است، زیرا هزینه فرصت نگهداری شمش بدون بازده را افزایش می‌دهد. در همین حال، ماریو سنتنو، عضو شورای حاکم بانک مرکزی اروپا روز سه شنبه گفت: روند فعلی افزایش نرخ بهره د رحال نزدیک شدن به پایان است.

بر اساس این گزارش، اس پی دی آرگلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، اعلام کرد که دارایی آن در روز سه شنبه ۰.۱۳ درصد کاهش یافت و به ۹۱۴.۱۷ تن رسید.

در بازار سایر فلزات هوشمند، بهای هر اونس نقره در ۲۳.۶۲ دلار ثابت ماند، پلاتین ۰.۵ درصد کاهش یافت و به ۱۰۷۶ دلار رسید و پالادیوم با ۰.۴ درصد کاهش به ۱۷۷۳ دلار و ۸۷ سنت رسید.

کد خبر: ۱۹۹٬۶۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha