۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۳
 تولید و تست موفقیت آمیز ترانسفورماتورهای«کوره شار متغیر» با جریان بالا
توسط مهندسان شرکت ایران ترانسفو خبرداد:

تولید و تست موفقیت آمیز ترانسفورماتورهای«کوره شار متغیر» با جریان بالا

زنجان- مدیر عامل شرکت ایران ترانسفو ری، گفت: مهندسان شرکت ایران تراتسفو برای نخستین بار در کشور موفق به طراحی، تولید و تست موفقیت آمیز ترانسفورماتورهای «کوره شار متغیر» با جریان بالا (۲۷۵۰۰ آمپر) شدند.

مهرشاد اسلام پناه در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: مهندسان شرکت ایران ترانسفو ری به‌عنوان یکی از شرکت‌های تابعه گروه صنعتی ایران ترانسفو، برای نخستین بار در کشور موفق به طراحی، تولید و تست موفقیت آمیز ترانسفورماتورهای «کوره شار متغیر»با جریان بالا (۲۷۵۰۰ آمپر) شدند.

وی با بیان اینکه این ترانسفورماتورهای کوره شار متغیربا جریان بالا ۲۷۵۰۰ آمپر به طور گسترده در صنایع ذوب فلزات مختلف کاربرد دارد، اظهار کرد: گروه صنعتی ایران ترانسفو با دستیابی به دانش طراحی و تولید این نوع ترانس ها که پیچیدگی خاصی در هماهنگی ولتاژ و جریان بسیار بالا ومتغیر دارند کشور را از واردات آن بی نیاز کردند.

مدیر عامل شرکت ایران ترانسفو ری، با بیان اینکه با تولید این ترانسفورماتور، سالانه از خروج میلیونها دلار ارز از کشور جلوگیری می شود، گفت: کارگران و متخصصان جوان شرکت ایران ترانسفو با توکل بر خدا و عمل به منویات مقام معظم رهبری در راستای تحقق جهش تولید و تکیه بر دانش فنی داخلی خود توانستند گام موثر دیگری در پیش برد اهداف متعالی کشور یعنی همان رونق تولید و کمک به ارتقای صنعت را رقم بزنند.

اسلام پناه تاکید کرد: توزیع یکسان جریان در هادی ها، هارمونیک های ولتاژ و جریان، تلفات پراکندگی، تنظیم ولتاژ از نوع مستقیم، بهره گیری از سیم پیچی پله ای به شیوه آی ال، استفاده از سیم پیچی دیسکی موازی و لحاظ کردن تغییرات در توالی ارتباط دیسک‌ها برای توزیع جریان کاملا یکنواخت از جمله مواردی است که در طراحی این نوع ترانسفورماتورها در نظر گرفته شده او این مهم پیش از تولید توسط نرم افزارهای پیشرفته توسط متخصصان داخلی شرکت صنعتی ایران ترانسفو ری شبیه سازی شده بود.

وی افزود: با توجه به نیاز ضروری معادن فلزات در کشور و گسترش روزافزون صنایع ذوب فلزات مختلف و نوسازی معادن، تولید ترانسفورماتورهای کوره به عنوان یکی از الزامات اصلی کوره های ذوب فلزات نقش تاثیر گذاری در پیشبرد اهداف توسعه صنعتی کشور و بی نیاز شدن کشور از واردات این دسته ترانسفورماتورها ایفا می کند.

کد خبر: ۱۹٬۹۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha