۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۱
رئیس جدید سازمان صمت استان سمنان معرفی شد | احمدی جایگزین تشنه دل
در مراسمی؛

رئیس جدید سازمان صمت استان سمنان معرفی شد | احمدی جایگزین تشنه دل

سمنان- طی مراسمی با حضور مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت صنعت، معدن و تجارت، رئیس جدید سازمان صمت استان سمنان معرفی شد.

بازار، گروه استان ها: طی مراسمی با حضور مشاور وزیر و مدیر کل حوزه وزارتی وزارت صنعت، معدن و تجارت، معاون استاندار سمنان و مسئولان استانی و شهرستانی یادگار احمدی به عنوان رئیس جدید سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان معرفی شد.

در این مراسم که به میزبانی اتاق بازرگانی سمنان برگزار شد، از خدمات علی تشنه دل که سه سال به عنوان رئیس صنعت معدن و تجارت استان سمنان مشغول به کار بود، تقدیر به عمل آمد.

شهاب جنابی مشاور وزیر و مدیر کل حوزه وزارتی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه برآوردهای انجام شده حاکی از آن است که با یک شیوه جهشی می توان مسائل را حل کرد، گفت: وجود مشکلات و مسائل بسیار جدی در کنار ظرفیت ها و فرصت های خوب طبیعی است اما باید از فرصت ها برای رفع مشکلات بهره گیری کرد.

احیای صنایع راکد در استان سمنان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان نیز در این مراسم ضمن اشاره به اهمیت ظرفیت های صنعتی و معدنی استان بیان کرد: با استفاده از ظرفیت های موجود در استان طی یک سال اخیر توانسته ایم شاهد بازگشت ۷۱ واحد راکد به تولید باشیم.

در این مراسم که به میزبانی اتاق بازرگانی سمنان برگزار شد، از خدمات علی تشنه دل که سه سال به عنوان رئیس صنعت معدن و تجارت استان سمنان مشغول به کار بود، تقدیر به عمل آمد

محمدرضا صادقی با بیان اینکه با احیای این واحدها یکهزار و ۷۰۰ شغل در زمینه های مختلف ایجاد شد، تاکید کرد: رشد چند برابری فرآوری در حوزه معادن از دیگر مسائلی است که در استان سمنان هدفگذاری و به دستاوردهای خوبی نیز دست یافته ایم.

وی با بیان اینکه مسائل حوزه معادن در استان سمنان با هم افزایی دنبال می شود، گفت: وجود ده واحد فرآوری نشان می دهد که برای جلوگیری از خام فروشی در استان سمنان برنامه های خوبی وجود دارد.

رئیس جدید سازمان صمت استان سمنان معرفی شد | احمدی جایگزین تشنه دل

توجه به بهره وری

یادگار احمدی مدیر کل جدید صنعت معدن و تجارت استان سمنان نیز در این مراسم با تاکید بر لزوم توجه به بهره وری و تکنولوژی، افزود: وجود رانت و کوپن در صنعت سبب عقب ماندگی از رقابت می شود و ایجاد قابلیت رقابت در نرخها نیازمند اقتصاد دانش بنیان است.

احمدی با اشاره به وجود ۴۲ ماده معدنی کشف شده و ۳۲ نوع پروانه ماده معدنی در استان سمنان، اظهار کرد: بخش معدن در این استان به کلی بسته شده است و باید معادن به چرخه تولید برگردد و راه برای مزایده قانونی باز شود.

با استفاده از ظرفیت‌های موجود در استان طی یک سال اخیر توانسته‌ایم شاهد بازگشت ۷۱ واحد راکد به تولید باشیم

وی با اشاره به رتبه های بالای استان سمنان در راه اندازی واحدهای راکد، گفت: این استان جزو رتبه های برتر کشور در زمینه ایثار و شهادت است و این امر مسئولیت مسئولان استانی را در قبال مردم، دو چندان می کند.

دستاوردهای صنعتی در سایه همدلی

مدیر کل پیشین صنعت معدن و تجارت استان سمنان نیز در سخنانی کوتاه با اشاره به وجود انسجام و همراهی تشکل های مختلف در استان سمنان، این همدلی را رمز حل مشکلات متعدد در حوزه اقتصادی برشمردو افزود: کسب دستاوردهای مختلف در بخش های متعدد صنعت و معدن مرهون همین انسجام و همدلی مسئولان در استان سمنان است.

معاون استاندار سمنان نیز در این نشست با بیان اینکه استان سمنان سال گذشته رتبه یک پرداخت تسهیلات رونق تولید را داشته و امسال نیز یک پنجم تسهیلات رونق تولید را پرداخت کرده است، گفت: این در حالی است که این استان کمتر از یک درصد جمعیت کشور را دارد.

محمدرضا صادقی با اشاره به بازگشت ۷۱ واحد راکد اقتصادی به چرخه تولید، اظهار کرد: با احیای این واحدها یک هزار و ۷۰۰ شغل در زمینه های مختلف ایجاد شد.

رئیس جدید سازمان صمت استان سمنان معرفی شد | احمدی جایگزین تشنه دل

فرآوری معادن استان سمنان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان با اشاره به رشد چند برابری فرآوری در حوزه معادن و در دستورکار بودن مسائل حوزه معادن در استان و کشور بیان کرد: مدیریت ارز ۴ هزار و ۲۰۰ در بازار و توزیع عادلانه یارانه ها در استان سمنان با کمترین حاشیه اتفاق افتاد که مرهون برخورد بالغ و متمرکز بخش خصوصی و دستگاه های متولی در استان بود.

وجود رانت و کوپن در صنعت سبب عقب ماندگی از رقابت می شود و ایجاد قابلیت رقابت در نرخها نیازمند اقتصاد دانش بنیان است

وی با اشاره به وجود هشت تا ۱۰ واحد فرآوری در استان سمنان، گفت: در این استان ۵۰۰ معدن وجود دارد که تعداد واحدهای فراوری نسبت به تعداد معادن، مقدار مناسبی نیست و باید حداقل به ۷۰ تا ۸۰ واحد برسد.

در این مراسم حکم انتصاب رئیس جدید صمت استان سمنان به یادگار احمدی اعطا شد

کد خبر: ۱۹۹٬۵۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha